cappAccino

Får jag svära?
JÄÄVLAR vad dagarna går fort alltså! Nu har jag ingen aning om vad jag har gjort.. vad gjorde jag i lördags?
Äh, kommer säkert på det sen. I söndags åkte hela min familj upp till rönninge, där min moster bor, där vi hitta en lokal badstrand.. där satt vi i ett par timmar i alla fall. Det var ÅRETS första solning för mig - säger en del va?

Eller förresten! Nu kom jag på det! Det där var i lördags.. vad gjorde jag i fredags då? Jag var ledig i alla fall... Ajuste. jag och Sibar luncha på stan, men efter det vet jag inte vad vi gjorde.

i Söndags var det jobb som gällde Å det var helt Ok, som sagt jag har riktigt galna kunder.  jag har dragit en del roliga paralleller om vad olika slags folk beställer för glass. Som förra året, då jag jobbade på Sandy´s så beställda ALLA brunisar kycklingcurry röra.. jag tror att det endast var EN som inte gjorde det.
Kan med ett senare inlägg berätta årets tydligaste val.

Igår var det ju hur fint väder som helst och då jobbade jag självklart! När jag var påväg ut hemifrån så såg jag hur hela min familj satt å åt frukost ihop - det knöt en hel del i magen. Vill så gärna BARA VARA med alla den här sommaren. Därför har jag, redan nu bestämt att jag ABSOLUT inte ska jobba nästa sommar. Det får blir min absoluta sista sommar då jag bara har SOMMARLOV!

Fick hoppa in å jobba idag också trots att jag inte stog med på schemat. Det var alltså jag, mimi å två grabbar till. Lite väl onödigt för en kiosk på 6-7 kvm? max? Speciellt då dagen mest har regnat bort? Dessutom var det inte jag som fick gå hem tidigare idag, utan grabben. Tänkte att jag i så fall skulle få ledigt imorgon å få vara med Sibar (som är ledsen för tillfället för att en släkting har gått bort) och med Ilham då vi Äntligen har en dag tillsammans. Men min chef sa att jag absolut måste följa schemat. Bara jag alltså, inte han. Nej nej.

Man märker nog klart och tydligt att jag är lite smått irriterad. Fattar inte rikigt vad det är.. Kanske är tanken av att om en månad är jag tillbaks i Jönköping helt ensam, igen. Inte fan vet jag.


Dagens roligaste var nog ett gäng irakier tjejer som fortsatte å envisa att säga cappAccino när de beställde sina glassar (vi har cappuccino smak) TROTS att mimi upprepa - k l a r t   o c h   t y d l i g t : CappUccino?!
Kunde verkligen inte hålla garvet borta och med mig fick jag min kund att garva haha.

Lite skratt har det var idag ändå.

Nu: dusch, sen SÖMN - KÄRA SÖMN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0