framtidayrke

Fan. Jag har haft halsbränna hela jäkla dagen!
Känner mig som en tant.
Jag lovar att det inte beror på något jag ätit, för de gör det iinte.
Jag äter samma frukost varje morgon, men inte fått halsbränna för det.

Skulle inte förvåna mig om det beror på mitt arga humör som jag har idag.
jävla jävla arg är jag.
Men jag har lugnat ner mit lite nu faktiskt.
Jobbat bort timmarna.
Märkte att man kanske skulle jobba för mycket istället för lite för att glömma bort.
Det har funkat!

Idag var jag nere i matsalen för matlådor för första gången.
Det var jag och två till.
Den ena är från Rumänien och berätta att hon råkat se sin chefs (han i rumänien alltså) lönspec. en dag.
Vi ville veta hur mycket det var, för hon berätta att det var M Y C K E T.
Men hon ville inte säga.
Jag fråga om hon kunde svara på ifall det var mycket mer än 50.000 i månaden.
"Haha-aa, det kan du ge dig på"
"Mycket mer?"
"Njaa, inte dubbelt så mer i alla fall..."
"Jaha, så det är väl mellan 60-70?"
Fnitter
"Nej, mer!"

Hon ville inte säga så mycket mer men jag och han som hjälpte mig med "utpressningen" fick veta att detta var chefens lön...EFTER SKATT.

EH! Jag ska SÅ bli chef över något här på Scania!
"Vanliga" anställda här på Scania kan verkligen inte tjäna så bra med pengar. Bra lön. Men man blir inte rik på den, om man säger det så.
Tar man en tjänst utomlands däremot.
Haha.
Då har du pengar kan jag lova dig!

Den här kvinnans chef hade fått välja vilken bil han velat.
Fått en lyxlägenhet i ett "finare" område, där man har en dörrvakt vid grinden till området.
Området i sin tur har egen, stor pool.
Hyran och bilkostnaderna är självklart gratis för honom.
Alla andra räkningar också för den delen.
Och dessutom får han nästan så dubbelt mer i lön än han haft i sitt "ursprungsland"
Och även skydd (om man då skulle ta en tjänst i typ afrika eller sydamerika..)

Oh well.
Nån vacker dag kanske!

Kommentarer
Postat av: ...

Jag ska råna honom! Tack för tipset ;)

2008-08-05 @ 21:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0