last night

Hade en så grymt fin dröm nu framåt morgonen. Jag var med en gammal vän, en bästa vän som jag inte har pratat (eller, pratat har jag.. men inte som förr) med på länge, 1-2 år? Det har varit 1-2 långa år...

Men i alla fall, vi två stötte på varann någonstans på stan och bestämde att vi skulle ta sällskap till ett ställe, dit vi båda skulle. Det hade börjat regna också.

Vi kom in på en väg, på både sidorna av den var det fullt med buskar och grönska, sådär fridfullt. Så sa jag till henne: Det känns som att vi är i en regnskog
- Aaa, det gör det. Men brukar inte regnskog låta mer?
- Joo, men vi är ju inte i en riktig
Så skrattade vi båda.

Vi fortsatte vägen framåt å så tog buskarna slut..plötsligt började en räv/hund gå bakom oss. Denna var jätteläskig och det jobbiga var att jag var den enda av oss två som blev rädd av den. Hon fortsatte att gå oberörd.
Vi skulle klättra över nån slags mur tror jag, för att komma ifrån räven/hunden. Men jag kom inte över, bara hon - och räven/hunden följde efter henne.

Det här känns liksom...exakt så som det var precis innan det blev som det blev. Räven/hunden är en människa i verkliga livet dårå.. Och jag såg denna människa verkligen som en riktig räv i ett bra tag. Men inte längre. Allt är förlåtet och jag har lärt mig av mitt misstag.
Att alltid lyssna på sitt inre framför andras åsikter. Det var svårt på den tiden, men nu vet jag bättre.

Jag är helt enkelt inte densamma utan henne. Hon förstog mig på ett helt annat sett än vad de andra gör. Hon vvar verkligen en sann bästa vän.


Jag vill ingenting hellre än att det ska vara som förr. 



Kommentarer
Postat av: Siamak

Ah du menar Michlin eller hur? Ihhhh va gulligt :D

2007-08-04 @ 18:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0