Heeej igen!

Som jag nämnde innan så skulle jag och mamma fixa nycklarna och hyran till lokalen, enda som inte stämde var att alla som var hemma hängde med. Alltså, alla förutom pappa. Efter att vi fixat det så gick vi upp till mormor och morfar som hade finbesök av mammas faster och hennes man (som innan bott i syrien men har sen 2-3 år tillbaks bott i Holland)
Så vi satt där ett tag och jag började prata med min morbror om skolan och så...och så kom vi självklart in på praktiken och han har nu fått mig på andra tankar, igen. Eller, jag fick den känslan igår kväll också och jag tror att jag ska lita på magkänslan, och faktist trotsa alla - varenda kotte som har snackat med mig (förutom då morbror och Fia från klassen... men då var hon iofs packad)
Slut tjatat på praktiken för idag.
Mitt i diskussionen hör jag hur mina mostrar diskuterar om Willy:s är öppet eller inte. De skulle handla presenterna till vår jullottning som vi brukar ha och att handla med mina mostrar är bland mina favoritsysselsättningar, på riktigt! Så jag hoppa direkt på lasset och jag, fabbe och två av mina mostrar åkte iväg.
Vi kom fram till ett öppet Willy:s och där hade de "Fem för 10:-" på alla julgrejor. Och, hahaha vad våra vagn såg ut alltså!
Smoockad. Jag har bilder! Köpte hem fem stycken gulliga julkoppar, fem stycken fina ljus (som inte alls var juliga) till mitt rum och vad mer? Såna långa ljus som man kan ha i adventljustaken med antingen snögubbe, rudolf eller tomten på - till mamma.
Det var lite roligt.
Sen till the main reasion varför jag hängde på, jag skulle ha risgrynsgröt. Och gissa vad? Jo, SHLUT! Blev jätteledsen faktiskt... men trösta mig själv med å köpa hårspray som ger håret volym. HAr inte testat den innan men om Heidi Klum säger att den är bra, då är det nog alles güt!

Seeen åkte vi tillbaks till mormor och morfar där vi fika. Lite glögg och annat. Vi kolla också på Elf som fick på femman och var hur bra som helst. "SAAAAAAAAAAAAAAAAAANTAAAAA!!!! OH MY GOOOOD!!" hahaha

Och gissa vad gissa vad? Mitt i allt berätta jag för pappa hur ledsen jag blev över att risgrynsgröten var slut ( a som en liten barnunge, aa) men då säger han: men jag har redan köpt det! Och julkorven och rödbetssalladen och allt annat som du ville ha!
Jag lovar att det finns favoritsering i min familj. Men jag klagar inte, inte nånstans. Hahaha.

Iiii jalla falll. Efter den heta diskussionen kring syrianer och assyrier som alltid, alltid uppstår när man är samlad (ja, antingen den eller dagens kyrka). Men denna var sådär, sköön. Min kloke morbror hade många bra ord. Å han kom med en överraskning idag, wehey - big time!

Åååååå nuuu längtar jag så mycket efter julaftooohoooon. Imorgon ska det julstädas. Alltså, j u l s t ä d a s. Som tur är så är inte årets julstädning som innan...skrubba varenda skåp,låda,vägg,dörr,hörn,list, a you name it, i hela hela huset för det har mamma redan gjort succesivt under två veckors tid. Så nu är det bara lite mer än "den vanliga lördagsstädnings dan" som jag nästan saknar! Men sen, SEN är det jul!! Dan efter imorgon. Dan före dan före doppardan! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag vill bara ha en julklapp, och jag vill ha den nu nu nu!

Jag kan alltså inte sova, var för hungrig. Jag glömmer nästan att äta när jag är hemma så nu sitter jag här med mandariner, så fort de är uppätna så är den sängen som gäller. Jag har lovat mamma att hela familjen ska äta frukost ihop imorgon och alla andra har sovit i timmar. Ok, nu överdrev jag lite väl.. men de kommer att ha sovit bra mycket lälnge än mig ! Å jävlar vad jag är speedad just nu! Why manderiner, why?!



Godnatt vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0