en massa flabb.

AA det var en konstig dag igår. Den började bra med en massa, och då menar jag verkligen m a s s a garv för mig LillyAnna Emmelie och Johannes. Vi pratade om en massa barn minnen vi hade (inte gemensamma) och garva mest om pinsamma situationer, föräldrar och framförallt KLÄDER. Alltså, vi garva verkligen till tårar. Och efter det anfallet så kändes som att man hade tränat i två timmar och tagit en skön dusch efteråt. Eller som att man sovit igenom en hel natt efter flera för-få-sömntimmar. Eller som när man har köpt ett plagg som man har väntat på länge.
Faktist.
Men sen läste mitt mail som jag fått från kommunikations direktören på Scania som sa att dom inte hade nån möjlighet att ta emot mig som praktikant. Jag vet inte ens vad jag ska säga eller beskriva hur det var, helt ärligt. Kände mest för Pappa som hade sett framemot att hans äldsta dotter skulle få in foten i Scania, stället han jobbat på mer än mina levnadsår. Så pass.
Han ringde mig för ett litet tag sen och sa:
- Alltså, vet du vad? Du skulle inte ha pratat direkt med informatörerna på stället, du skulle ha bett om personalchefen och begert praktik på informationsavdelningen. Och så säger du att din pappa har jobbat hos dem i 21 år, okej?! Du skulle ha gjort så från första början! Du ringer, det första du gör på måndag okej? Glöm inte att säga att jag jobbar där hos dem, de kommer att veta vem jag är!

Höhö.
Ska faktiskt testa det. För pappas skull.
Men jag ringde några andra ställen direkt där på fredan. Ringde bland annat Electrolux, FazerAmica och Åhléns. Av det sistnämnda lät det positivt, hon skulle ringa mig i början på nästa vecka. Dom andra förstod fan inte ens vad en informatör eller en informationsavldening var. Stör mig så grymt mycket på växel-människor. Så okunniga!
Vi får se hur det går med Åhléns.. det kommer ju att innebära att jag får pendla in till stan varje dag i tre månader, men sen för framtida jobb så är det bättre betalt inne i stan ;)
Allra helst vill jag vara i Scania dock.

I aaaalla fall.
Senare på eftermiddan så tog vi en fika på ett nytt ställe i stan. Så roligt det där.. av alla människor som kan öppna fik så är det en gammal klasskompis till mig i <södertälje som öppna här i jönköping! Vi gick i samma klass i mellanstadiet ,haha.
Jättejätteroligt, verkligen!
Själva fikandet var inte så roligt, jag hade grymma humörsvängningar och skällde mest på folk hähä.
Idaag har jag legat hemma hela dagen. AJuste! i torsdags baka jag hallonpaj! Jag ville egentligen göra pajen på blåbär etersom hallon kan vara så sura men eftersom samora är så petig och eftersom hon är den merdalien hon är så ville hon ha allt annat än blåbär:p
Och inte blev hon glad för det, nej nej.. utan hon skulle klaga också. Aaaaaaa.. klaga på att min vaniljsås inte var god! Min? Jag blanda bara ihop den med mjölk. Men är man merdali så är man, eller hur Samora?;p

Anyway. Idag har jag varit ensam hela dagen i min lilla lägenhet. Suttit och kollat på tv hela dagen.. precis inna jag klev upp för å byta om för å sen gå ner till konsum å handla middag så ringde mamman till barnen jag brukar sitta barnvakt åt. En familjemedlem till henne har gått bort och hon, hennes man och min favoritunge åkte hastigt upp till Södertälje för att vara med resten av familjen. Då var det bara att ändra middagsplanerna å köpa hem en sallad istället, vräka i och sprinag till andra sidan stan för å sitta barnvakt.

Imorgon ska vi ut och gunga. Hoppas mitt blodtryck mår bra så att jag inte mår illa av det! Sen ska vi till äckliga Donken, menj ag kanske kan övertala dom till MAX istället!:)

Alltså. Jag kan inte hålla upp mina ögon! Och mamman sa, innan dom åkte iväg att killen kanske inte skulle lägga sig vid nio som han brukar eftersom han hade sovit en stund på eftermiddan - bra!! Haha. om jag fick som jag ville så skulle jag sova redan nu!

Ungarna sitter och kollar på cartoonnetwork. Tråkigaste som finns.

Nu ska jag leka lite och försöka att trötta ut dem!

Hubo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0