guten morgen

Igår kväll när jag skulle ställa in min larmklocka så tänkte jag, "aa men jag går upp vid sju så är jag i skolan vid halv nio"
Meningen var att jag skulle ställa klockan fem i sju men råkat då ställa den på 07.55. När den väl ringde kände jag "håååneeej, jag ska sova mer! Halv åtta!" Men då upptäcker jag då att klockan redan är åtta :) Smidigt!
Har haft grymma problem med tiden på senaste. Igår när jag vinka av två tjejer från valberedningen så sa de: aa, zalga då ses vi klockan fyra! alltså, inte klockan sex som du brukar tro (16.00) utan fyra, okej?"
Höhö, de tyckte att de var skitroliga, men det gör inte vi va?

Köpte naturgodis för nästan åttio spänn igår.

Ajuste! Hade väärldens mardröm! Enda sen jag börja min tredje termin (nu efter sommarn) så har jag haft världs-ångest över vår c-uppsats!! Paaahaanik! Å jag är den enda som går runt å tänker på det också, frustrerande! Men nu så drömde jag att på något konstigt höger så skrev vi uppsatsen, men jag kommer på att jag måste börja skriva den två dagar innan den ska in!!!
Jag tror att det är min hemtenta som spökar liksom. Men tanken av att inte klara av c uppsatsen för å sen skriva klart den när alla mina klasskompisar redan tagit examen och troligen börjat jobba!! Skjut mig!

Nu ska jag prata lite mer praktik. AA Fabro å Idsala, jag pratar bara om  min skola.. har inget annat liv!
Pappa ringde mig igår igen för typ tjugoelfte gången för dan å ba:
- Jag träffa den där första kvinnan du prata med, hon frågade efter dig... hur det har gått å så!
- Vilken av dem? Ingrid?
- oo jag vet inte vad alla heter, vet vilka alla är.. men har inget namn på dem.
- Aaa...okeeej...
- Aa! Men hon sa i alla fall att du skulle kontakta henne igen för att hon skulle testa å ge mailet till en annan chef
- Men, du vet ju inte säkert att det är Ingrig vi pratar om?
- Men skicka till henne så får vi se... Sen så träffa jag en personalchef och jag berätta om dig, han sa att han ville ha ett namn på din utbildning - alltså jag fattar inte vad det är du läser! Jag sa 'information' men att det var ett annat ord med också. Kanske två också... men skicka namnet på din utbildning till mig så ger jag den till honom så får han ge den till någon som ger dig praktik - I SCANIA!
- Men ba, jag har mailat typ elva ställen.. väntar på svar från hälften av dem.
- Elva ställen? Vart ligger dom?
- I sthlm
- Skit i sthlm! Sthlm är skit.. du ska jobba på Scania! Så att du kan få jobb här sen!
- Om dom inte ens kan erbjuda mig praktik - gratis arbetskraft, ska dom då erbjuda mig jobb??
- .... a....hur som helst! Faxa mig namnet på utbildningen
- Faxa? Jag vet itne hur man faxar
- Vadå inte kunna faxa? Du läser ju på högskola, vet du inte hur man faxar? Faxa i skolan då!
- Men jag vet inte ens vem som har, å om vi har! Man använder inte sånt nu för tiden - bara ni gamlingar
- ... ... ...du kommer på fredag va?

Haha han vägrar liksom ense att det nästintill omöjligt för mig att praktisera där. Å ooom. OM jag får praktikplats där, hur skulle jag känna mig när jag trlla omkring där i korridorerna? Jag skulle bara tänka, var det hon som sa att jag inte får komma? Eller hon? Det kanske är hon förresten?

Åååh. Jag blir gaaalen.

Om lite mer än en timma ska jag på möte om utlandsstudier - freeeheedom! Leva liiihiiivet! A jag sjunger. Å nu tror folk att jag kommer att göra saker som jag inte borde. Men nej. Det är inte det jag menar med freedom och leva livet.
Utan få LEVA LIVET. yes. Ge miig!
Okej. Nu låter det ännu mer som att jag menar det ni trodde att jag mena men jag mena inte det ni trodde jag mena för jag vet att ni vill tro att det är det jag menar men det gör jag inte.


... ... ... Allt för å inte börja med hemtentan. Ajemen! Tjarå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0