idag

väcktes av ett samtal imorse. det var ett nummer som jag inte kände igen därför svarade jag inte heller. Trots att jag ville ligga kvar i sängen i en kvart till så sa kissblåsan ifrån så jag gick upp.. fem minuter senare så får jag ett sms från samma telefonnummer "Hej zalga ring mig när du har vaknat"

Jag ringde upp och det var moster på andra sidan luren. Hon ville "kolla läget" eftersom hon hade läst om studenten som har mördats här i jönköping. Så jävla hemskt. Jag hoppas att de hinner "fastställa" att grabben som hoppade/puttades från balkongen verkligen är mördaren, för fan heller att jag sover ensam inatt annars!

Har i alla fall varit i skolan hela dagen idag för att skriva klart ett annat, tredje PM. Denna gång har vi fått välja ett begrepp, vi valde makt och då ska vi, förutom att beskriva begreppet (utifrån vår kurslittratur) så ska vi även undersöka hur makt visas i media. Inte begreppet i sig, utan att man har skrivit någon artikel som har med makt att göra. Ett av våra exempel är det här med tv journalisten som har tagit hjälp av en torped för att "tysta ner" en fånges anhöriga.

A, nog om skolarbete. Snart ska jag ta mig hemåt, ladda om och sedan ut på munksjö-rundan med några. Det är inte bestämt vilka som ska med. Jag ska ut i alla fall! Sen ska jag förbi konsum och handla lite grönsaker till en sallad som jag har tänkt att äta framför Vänner och Top model 8.

Imorgon ska vi alla som varit med på insparken ha en liten återträff med förfest och sedan vidare mot kåren hos Terror och Dick. Saknar mina små kycklingar a.k.a Reseledare!

KUL att det bara är min fina moster som har ringt och kollat efter liksom. Om inte det är jag som har mördats så kunde det ha varit en nära kompis till mig, eller hur? Fint! Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0