att handla eller att icke handla

Jag lata mig.
Kika vad jag hade hemma att äta så att jag skulle slippa gå ut i regnet.
Såg en hummosburk som säkert hängt med sen den dagen då jag och ilham handla tillsammans, för två år sen.
Hon är en hummosätare.
Sibar också för den delen!
Men ialla fall. Såg att datumet snart skulle ut och tänkte testa käka den ändå, krydda mycket och så.
Men jag har ju inga färskvaror hos mig ännu, så ingen citron eller vitlök.
Smaka lite.
hmmm..
hmmm...
hhmhhmmhmm...

Nej. Smaka konstigt.
Så det var bara att trippa ner till Hemköp dårå.
Jag såg ut som en dåre. Svarta strumpor i vita ballerinas, som ja inte ens satt på mig pga mina skavsår, så jag trippa på tå hela tiden.
Dessutom hittar jag inget. Smöret och mjölken var i ena sidan medans osten och skinkan låg på andra.
Men jag köpte lite frukost ändå, skivad ost eftersom jag var osäker på ifall jag hade en osthyvel hemma.
Tvål. tandkräm, toapapper, diskmedel, chili corn carne (som jag ska äta snart!) och en svampsoppa (eller ska jag äta den?)
Å så lite naturgodis på det.

KOm hem och skulle lägga det som skulle in i kylen men hitta inte den förbannade knappen!! Kolla igenom hela den. Igenom hela frysen. Över, under, vid sidan om. Överallt.
Gick till och med till proppskåpet.
Men hade precis innan ringt till Peter, min snälla hyresvärd.
Han ringde upp och undra vad jag ville, varför jag störde honom utom arbetstid
Haha, nej han sa inte riktigt så. Hehe.
Men jag förklara mitt problem och två (okej, tio) minuter senare så stog han mittemot kylskåpet och höll med mig om problemet.
Han taffsa vidare på den, och plötsligt så pluppa ett hemligt litet ställe upp!! Och där fanns alla mina knappar!
Det var lite roligt.

Nu ska jag värma upp min mat!
POSS

Kommentarer
Postat av: fab

hahaha oooofta du inte visste zalga! ;) du ville bara få över honom till dig eller hur?? hahah

2008-08-28 @ 11:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0