like a warm summerbreeze



Hoho såg precis att jag bloggade imorse, det hade jag helt glömt bort att jag gjort...
Kursen idag var...eeeh.
Alltså, för det första så hade vi den mest tröga och oflexibla lärare jag någonsin träffat. Ok, jag har nog träffat värre. Men vafan!
För det första så ROPAR han upp våra namn för att registrera oss, och då var vi ändå uppemot 80 st.
Det TAR tid.
Sen så ska självklart allt krångla sig, typ 50 extra studenter går på denna kurs.
Han måste självklart kolla upp det här och ger oss en 20 min rast redan efter bara en timmas "lektion" (ja, det tog sån tid att reda ut allt) men kommer tillbaks till klassrummet 40 minuter senare.
Efter mycket snack så börja verkstan.
Han gick igenom något som var oehört tråkigt.
Jag ha alltså hamnat i en kurs som i vanliga fall ges enbart till sjuksköterskor.
Men vafan. Den heter Arbetsliv och organisation.
Jag såg att en kompis gick på den kursen så jag gav den en chans.

Nej men efteråt så skulle ha dela upp oss i gruppeer och börja prata om ny uppgift och sedan ännu en, på tal om ingenting liksom.
Och han dela knappast upp oss på ett smidigt sätt.
Nej.
Och dessutom skulle han fint nog gå och kolla grupprum åt oss där vi ska seminarium i imorgon, gör man inte sånt innan lektion?
Och detta tog också mer än dubbelt än han hade räknat med.
Jiiis.
vi satt där i tre timmar.

Jag är hungrig som fan. Tänkte att det var omöjligt då jag precis käkat, men haha..det var fem timmar sen!!
Jag har hunnit köpa lite häften, pennor och en ny kalander innan jag kom hem för att packa upp mina kläder.
Kom förresten på att jag nu ägt tre olika kalendrar i år. Den ena gav jag till min syster eftersom jag fick en ny av min handldeare på praktiken men den hade jag helt glömt bort så jag köpte en ny. En som nästan ser likadan ut också..

Man kanske ska ta och springa ner till hemköp, här mittemot för att laga något. Men vafan ska jag käka?Har ingen frukost hemma heller.
Imorgon ska jag på den här trä-tråkiga kursen från 9 till 3! Vi brukar aldrig gå såna dagar.
Och sen självklart så börjar min kvällskurs efteråt också, så en heldag i skolan. Jippi.

Nu kurrar magen!
Pussar, Zalga

Kommentarer
Postat av: Idsala

Åaa va snygg bild:: Snyggt hår!

2008-08-30 @ 11:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0