läs inte

Godmorgon, hej, tja, hej hej hej hur e läget? Herregud. Jag är aldrig hemma längre och jag hinner inte varva ner heller! Iföriigår var jag och Idsala inne i stan innan ens butikerna hann öppna. Jag hatar reor!! Bara en mssa fula kläder från flera sekler gamla kollektioner. Efter att ha kommit hem sent på eftermiddagen så kom Sibar till mig och sååkte vi ner på stan för å träffa Sofia och käka på Barolo. Det var svingott och vi fick se hennes brudklänning på bild!!! Så himla FIN! Å seeen åkte vi för att träffa terese. Vi hä'ngde lite. Vid niotiden hade vi inte så mycket att göra så vi åkte till heron för en fika.Där träffade jag morbror med familj och mammas ksuin med familj, som har en liten söt bebbe på 1 år - som dock inte verkade tycka om mig:( Jag blev överlycklig när jag fick bära henne, det var ju så länge sen jag fick hålla i en sån liten krabat - men hon tyckte tyvärr inte att det var lika kul! Vi fikade i alla fall lite, och där fick jag även träffa Sandra och Lena - hur kul som helst att se dem igen. Och nu har jag lovat att höra av mig så jag måste verkligen det!! Runt elvatiden så åkte vi hem till södertälje och hem till Gina och bambi, som var på myshumör. Och extra vit. Och extra lurvig.  SEN åkte jag hem. Igår var också en lång dag. Mycket längre dag. Jag sprang till frisörskan och jag hann. Klippte mig, en GANSKA så bra bit. Fattar bara inte hur jag kunde glömma att fota mitt hår innan. De nådde nästan enda ner till rumpan (om jag får säga så:p) Nu är det lite kortare, och jag fick en "gardinlugg" som ja inte är sååå jätteförtjust i. IDag är den mycket finare, jag fick en massa produkter i håret så det blev bara ofräscht sen. Men jag ska nog tillbaks dit för att fixa om den. Min tredje syster ska ner dit idag,så antingen följer jag med nu ellr så fixar jag den efter nyår. Idag ska vi fixa apprach hela dagen i saltskog. Jag ska även hinna göra ett filmklipp på hela släktens års-bilder. Sånt kan för mg, ta flera timmar. Bara för att jag är så petig. Men det fixar vi inatt! Efter att ha avrit på stan kom jag hem å käka sen kom moster med barn hit och hon berätta att de skulle handla. "Ska ni inte till systemet idag?" "Ajuste! det måste vi ju!! Jo men vi åker väl nu..ska du ha något?" "Om jag ska! Jag följr med!" Jag älskar att handla på systemet! Men sen så fick jag nitlotten å följa med till Ronnalivs. KOmedifilm, in deed. Eeeefter det fick jag äntligen komma hem, där alla andra hade samlats för en fika. Vi fika och så åkte jag och sibar till ilhääm för å godjula henne och satt där i ett par timmar och hade det mysigt och roligt. Eeefter det så åkte vi för att hämta morbror, som hade en släkting till sin fru med sig. Herregud vilket facinerande människa!! Jag ska läsa hennes böcker som hon gett till morbror. absolut. Vi skjutsa av henne till norsborg och åkte tillbaks till rönninge, till moster där en kväll/natt med poker väntade. Jag spelade inte eftersom jag inte var helt hundra på hur det gick till, men nästa kväll! Nästa kvll så!! Vi var kvar där till fyra. Och när jag åkte hem kom jag på¨att jag inte hade några nycklar, smart? Men syster var vaken och kom ner för å öppna. Yei. Vakna för en stund sen, käka lunch med pappa och systrar (minstingen e kvar i rönninge sen två dagar tillbaks, dom åker skridskor på sjön - eeh.. jag vill också!!!) och nu dricker jag morgonkaffet. Ok, hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0