en dag i snorets tecken

Haaaaaj



Min förmiddag såg nästan exakt ut som gårdagens förmiddag. Eller vänta, först...när jag pratar om "förmiddag" under jullovet så är det mellan 11.00 - 16.00 - så att ni hänger med. Låg på soffan och kolla på ena serien efter den andra. Frös och svettades emellan. Ja, förskylningen hade blivit helt grov! Jag vaknade imorse och hoppa upp i panik för att jag lät som en 88årig man som rökt sen två årsåldern och druckit whiskey sen 2½ och sedan fått en trasig gläsklippare i halsen. Jag lät som en bil som vägra starta...BARA AV ATT ANDAS. Panik? JA!! Hoppade över frukosten så att vi kunde äta ihop med mamma som varit vaken hela morgonen och efter det så gjorde hon färskpressad apelsinjuice, med citron till oss och ungefär samtidigt så läste jag upp för henne, fabbe och pappa (som redan hunnit komma hem frånjobbbet innan jag bytt om från pyjamasen) att man tror att 1miljon svenskar kommer att drabbas av vinterkräksjukan och att den är grövre än någonsin. Genast började jag och Fabbe få ont i magen. Av panik, självklart. Jag känner fortfarande att något kanske är påväg. Anyway. Senare kom morbrors fru med mina kusiner hit. Världssöta är de självklart. Jag får alltid samma fråga från lillgrabben: alltså...varför bor du inte häääär? men vad gör du däääär? men ska du bo där för alltiiid?
Och det bästa! Jag fråga honom vad han ska göra på sitt jullov? Så säger han: ska du till jullov? Jag: Ska? Aa jag ska till jullov, vill du följa med? Han: Jaa, är det roligt där? Jag: Haha..alltså, du HAR jullov nu! Du ska vara ledig från dagis och leka hemma fram till nästa år. Hans ansiktsuttryck var oslagbart.

Resten av kvällen spenderade jag, fabbe, idsala och sibar hos terese, besmin och zaline. hur mysigt som helst. vi pratade om allt mellan himmel och jord,som vanligt. när jag kom hem så hade vi precis, precis missat mostrar och deras respektive som varit här och glöggat - å jag som inte ens har gjort det i år! jag är riktigt trött, eftersom jag inte fick så bra sömn inatt heller (suprise,suprise) så min röst har blivit helst rispig och lägg en förskylning på det så blir det riktigt jävla het. Ilham, du har fått en konkurrent!! (Hur Illhams röst, för övrigt, anses som het är något för mig ett mysterium) Haha love you!
Imorgon kommer Kevin, Robin och Alice hit från Idol. Eeeh..jag ska dit för att min lillasyster vill se dem! Hehe. Men nu ska jag nog snora vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0