Sista-minuten-julklappsshopping

Herregud, jag är helt slut som artist! Vi har storstädat hela morgonen (okej, jag gjorde väl inte sådär överdrivet mycket - upptäckte julfilmen "Elouise" som jag satt och kolla på istället) Men sen, som du verkar ha blivit till en tradition så fick jag följa med Frans som skulle köpa en massa sista-minuten-julklappar och om jag själv får säga det, så var jag grym på personal shopper!! Men mitt i allt så började han att kaskad-kräkas över alla människor som stog i kön i Åhléns så han fick åka hem. Eller nåt sånt var det i alla fall! Under tiden så ringde Sibar och fråga om jag kunde göra henne sällskap då hon skulle köpa strumbyxor så jag mötte henne precis efter Frans spydde-sig-hemåt. Under tiden så ringer min mamma och ber mig att köpa julkläder till Fabbe. Dagen innan julafton. G O D. Och så tvinga hon mig att köpa något nytt till mig också. En butik senare så hade jag fixat både min klädsel och syrrans. Jaha, där står Sibar och pratar i telefon! Nemen? Ska ´Terese möta oss? Aa vi ska följa med som råd om smycken som hon ska köpa! Nemen! Vad kul!! De tar mig till stans minsta butik och ber mig att vänta och vänta och vänta. Så kom jag på den briljanta idén att fixa klart Fransiscos julklappar så jag bad dem att snällt följa med. Men nehe, ingen ska följa med mig då jag behöver sällskap. Sure dudes!! Gå aldrig till stans största leksaksaffär dagen innan julafton. Aldrig. Och hälsa alltid på tjejen som ska slå in dina julklappar, trots att det tagit evigheternas evighet då hon slagit in människan, framför dig´s julklapp. Alltid. Du får hemska följder. Efter så råka jag hitta en till julklapp till pappa och en till mamma. Och en till mig själv. Sen mötte jag Terese och Sibar som satt sig ner för käk. Jag fick äntligen min pause och åt! Ja men då slutar Idsala jobbet och kommer upp till oss. Och självklart väljer hon mig som sällskap!! Till min julklapp! Man vill inte gå i sällskap med någon som ska köpa en julklapp till en själv. Men nu är jag jävligt nöjd. Fick en snygg tavla! Sen fixa vi Fabbes julklapp, Sibars och hennes två bröders. Om inte jag är superwomen så vet jag själv inte vad jag är. Klockan tjugo och noll noll fick jag äntligen lämna stan!! Väl hemma fick jag kolla på ELF och skratta en massa, hhahahaha "OH MY GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODDD!!!!!!! SAAAANTAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!" Efter det så åkte vi och lämna av julklapparna till Frans. Och nu sitter jag i mitt rum med alla mina systrar. Känner att jag håller på att åka på ännu en förskylning,just då jag blivit frisk från en annan. Men jag längtar så inåt H till imorgon!!! Massa massa mat. Och jag tror faktiskt att jag får många julklappar i år! Och cut the crap om att julen inte handlar om julklappar. För det gör det! Julklappar, mat och umgänge.



Nu vill jag önska er alla en riktigt, riktigt GOD JUL. Se till att njuta av allt som har med julen att göra, maten, umgänget och människornas miner då de öppnar sina julklappar - för visst är det roligare att ge än att få? Nej, jag säger inte emot mig själv nu. GOD JUL ALLESAMMANS! Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0