Sanningen

Måste berätta en sak. Något som ni kanske tror, skulle få mig att skämmas. Men det gör det inte.

Jag har en kompis som heter Jessie. Våra vägar stöttes ihop då hennes syster gifte sig med min kusin och enda sen dess har vi hängt.
A, hängt.
Jessie diggar mig. Grovt. Ja, hon börja till och med i samma skola som mig. Ingenting fel med det, absolut inte utan helt å håller, förståndligt.

En vacker dag beslöt jag mig för å driva lite extra med henne och frågade henne om hon hade någon aning om vad hennes efternamn, egentligen hade för betydelse? SJälvklart så hade denna människa inte lagt någon större vikt på att fundera kring hennes efternamn Bassus.
Så jag börja dra till med att Bassus betyder kollektivtrafik på latinska. Bas (buss) us (vi)
buss-för-oss = kollektivtrafik (i princip)

Jessie stackaren blev helt förstörd. Hon som alltid velat ha italienskt påbrå (fullkomligt normalt för alla syrianer att nångång i livet tro att man har italienskt påbrå) men hon lärde sig att leva med det i ett par år.

Men en vacker dag då hon hade det tråkigt så sökte hon på sitt efternamn och fann en italiensk gubbe som bar på det efternamnet.
Nu har hon inte bara bevis på att jag drev med henne den där vackra dagen i tumba gymnasiums korridorer utan glädjen av att ha någon som helst koppling till italien väcktes till liv igen!
Hon länka mig självklart till sidan och jag beslöt mig för å kolla igenom lite namn å så. SÖkte till och med på mitt egna efternamn men eftersom någon smart människa stavade fel till vårt efternamn då Shabou klanen vandra in så har vi en specialstavning. Det ska egentligen vara Chabo eller Shabo.

Söker på Chabo och....aa...ni kan ju kolla själva. Chabos betydelse.

Jaa... inte vilken hönsras som helst, utan - d v ä r g h ö n s e n ! Självklart!
Jaaa.. och så är vi s.k "medelbra värpare" YES!! Vem vill inte vara MEDELBRA värpare?!


Och och och inte till att förglömma, vi finns självklart i friserad variant.
Enough said.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Diggar jag dej..?? HAHAHAHAHA! Du måste ha tagit nånting...Jag slutade från Tumba Gymnasium, lika fort som jag satte min fot där. Du måste nog ha förstått varför... I'm to fly for that shit! Men men kära Zalga, nu får du minsann smaka på din egen medicin..DVÄRGHÖNS ;)

Ps: Mitt efternamn e såååååhåååå fint
Baciooo

2008-03-06 @ 18:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0