en arg dag

Ska bara blogga lite fort. Ska nämligen på bröllop om typ, 45 minuter å här sitter jag i min pyjamas å väntar på att nagellacket ska torka.
Men
Jagmåste bara få skriva av mig så jag inte springer på bröllop å är tjurig som ett berg.

Jag vaknar - hjärnan är mosad efter tio timmars sömn. Där vände dagen direkt, jag vaknar av ett telefonsamtal. Finns det något värre? A iofs. Men ändå...

Går in till köket och mamma frågar om jag ska käka frukost eller vill vänta till lunch å bara ta en kopp kaffe. Jag ville bara ha en kopp kaffe.
Dricker tre fjärdedelar och vill ha en till kopp eftersom resten inte är tillräckligt varmt. Går för å hämta mer, men nej! Då hade mamma hunnit tvätta av hela kaffebryggarn å fabbe hade gett sista droppen åt mamma.

Jag fundera på vad jag skulle göra med mina ellos-skor. De är för stora, både paren. SKa jag orka skicka tillbaks dem å hoppas att min storlek finns i både färgerna? Med samtidigt, ska fabbe ha på sig sina svarta skor som hon köpte för tre gånger pengarna som jag köpte min svarta lackade sko för, när de ändå ser exakt likadana ut?
SKa vi köpa en sån där fodergrej så att det kan hålla in foten i skon?
Det tog mkt av energin måste jag få säga.
Å mitt i alla detta så kommer pappa ut ur mitt rum och säger väldigt glatt, att han har beställt hem bredband åt mig.

VA I?! Höll på å flippa. Jag blev så arg så jag höjde rösten, på riktigt.
Han ringde å avboka beställningen.

Nu känns det lite bättre. Tjarå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0