jag skriver in blogg.se

Jag skrev in blogg.se i adressfältet igen. cirka femton minuter efter det att jag skrivit ett inlägg, sist jag påbörjade inlägget så visste jag inte riktigt vad jag skulle skriva om. Nu vet jag.

Måste beskriva min kärlek till öl.

Har precis ätit en portion av mammas spagetti med köttfärs. Nej, precis. Inte köttfärssås - utan spagetti på ett syrianskt vis. Såhär, proppad med köttfärs och hela rätten är lagom saftig. Hatade att äta det förut och klagade på den, men nu njöt jag.
Egentligen så måste man äta färsk gullök till. Dela löken i fyra delar och skopa spagettin med varje lökbit. Men idag åt jag spagettin med jalapenios - inte lika gott som lök, men ändå übergott.
Efter portionen var jag så smockad med mat så jag tog mig en öl från kylskåpet
Mamma: det är starköl zalgoni!
Jag:
jaaaa...
Mamma: å du ska dricka den själv?
Jag: jaaaaa, om tio minuter står jag på det där bordet och dansar för er ::
Innan jag hinnerkomma ut ur köket säger hon:

Ta ölen som ligger ute på balkongen istället, de är kallare.

Höhö.
Ölen ligger precis vid min hand som ligger på tangentbordet och jag lovar att jag känner kylan mot lillfingret!
Nu ska jag njuta,

tjarå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0