tjurpuppan



Det var inte lite jobbigt att ta sig upp ur sängen imorse.
Sätter mig upp. Sover lite upprätt. Vaknar till. GÅr ut ur rummet, hela huset är svalt.
Fönstrena i vardagsrummet är öppna, balkongen är helt vidöppen. Sovrumsdörrarna är öppna. Och fönstrena till dessa också.
Hallå? Korsdrag? Försvann det helt plötsligt över natten?
Alla låg och sov.
Jag blev bara mer arg.
Jag är numera arg hela tiden, från morgon till kväll. Och tydligen drömmer jag om folk som gör mig asförbannad.
Såna som gjort vissa delar av mitt liv till rena helvetet.
Okej okej. Inte ett helvete, haha..inte så. Jag har det bra.
Men i korta korta perioder.

Jag tycker om att vara lite bitter ibland.
Nu råka det bara komma under sommarn.
Istället för att njuta, tjura.
Tror att det är lite stress som stör egentligen, men kul att vara lite bitter ändå!

Idag var det mycket varmare än igår, trots att tempraturen inte säger detsamma. Det är heelt molnfritt idag.
Jag ska ringa pappa och försöka övertala honom till å åka förbi mig innan de drar till stranden.
Komma med någon ursäkt med att jag ändå gör något resten av eftermiddagen, eftersom folk är på semester å sånt.
Kanske funkar. Troligtsvis inte.
Då blir jag ännu mer bitter.

Hoppades lite att alla dörrar i lägenhet skulle slå till stort och väcka varenda en.
ALLA låg och sov! Och nu har BÅDE mamma OCH pappa semester! ALLA förutom cp zalga, som alltid ska jobba hela cp sommarn.
Fösökte med lite mina häxkrafter. Stod där i hallen, blunda. Koncetration. Armar i 90 grader. Lyft upp dem sakta. Sjung lite häx-truxiflux.
Men det gick inte.
Trots att jag såg ut som en häxa i håret!

Nu ska jag fortsätta att sitta här som en tjurpuppa. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0