förkortningsmani

Enda sedan Marcus joina mig som sommarjobbare på Scania Networks så har vi pratat en del om hur mycket man förkortar ord, här på Scania.
Det är helt stört hur mycket de förkortar. Speciellt de som vi jobbar med, de kan prata om olika system i förkortningar vid lunchen  - rätt så komiskt att lyssna på, men man förstår verkligen ingenting.

Så nyss så pratade vi lite om vad vi har att göra och hur mycket de förkortar.

"Jag lovar att Scania också är en förkortning av något"
"Haha..det ska jag ta å kolla upp! för skojsskull"

(Resterande text ska du läsa med Psychos signalament melodi i hjärnan...)


Alltså, jag förstår inte ens att jag skriver ner det här så faktan sprider sig. Detta är lite pinsamt, MEN...

Scania är det latiniserade namnet för Skåne.

Ae, alltså...jag vet inte riktigt hur jag ska smällta det här...


Kommentarer
Postat av: Farah

LÄNGE LEVE SKÅNE SKÅNE SKÅNE, LÄNGE LÄVE SKÅÅÅÅNE! Vet du att Skanska hette egentligen skånska! Dedu!

2008-06-24 @ 21:45:27
URL: http://farahtycker.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0