första dagen på scania

Mm, idag är jag glad. Mycket, mycket trött...men glad.
Första dagen på Scania
var hur bra som helst. Fick ett passerkort med foto, fick redan nu lära mig en massa.
Aningen för mycket information på en å samma gång, men det vet de om också.
Jag minns inte ett enda namn av alla jag presenterades idag, men vad gör det om hundra år?

Haha. Det var en man som var hur hjälpsam som helst och rolig, "du kommer inte ens att komma ihåg mig, du har säkert träffat en maaassa idag, men jag bokar ändå in ett möte med dig!"
Och självklart är han den enda jag kommer ihåg!
Och det äldsta mannen på kontoret, hans hår var roligt.

Jag fick åka med deras "taxin". På Scania (säkert astra med)har interna busslinjer som skjutsar de anställda emellan alla byggnader. Även taxi har dem.
Och jag fick testa på båda idag.
Deras taxin kallas inte för taxi utan Com-fort. Hur bra är inte det? Det är sånt som jag själv skulle ha viljat komma på!
Com-fort. Kom fort och comfort i ett. Bästa. Perfekt.

Men som sagt, slutkörd i hjärnan är jag.

En liten rolig grej som jag la märke till idag.
Jag kom in i matsalen idag, sitter där och lägger märke tillatt jag är den enda syrianen i hela matsalen. Och då var den enda full.
(90%var killar, jag klagar ingenstans...)
AstraZeneca och Scania tar upp ganska bra mycket mark här i Södertälje och ändå är det få syrianer som jobbar där.
Men 15 minuter senare så kom alla verkstadsarbetare - och då dök halva stans syrianska killar upp!
Höhö. Lite ironiskt.

Gonatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0