IT gör det lättare att konversera

Jag är ensam hemma med mina två yngsta systrar.
Den allra yngsta är inne i mit rum framför datorn, jag själv sitter på toa för att...uhm, det är bättre uppkoppling här...

Den ena frågar den andra:
Var är Zalga?

Jag hör det här eftersom de är typ tre meter ifrån mig.

Så jag skriver till min syster på msn:

Jag är på toa

Å då hör jag henne säga det till min syster

Zalga är på toa

Det är så mycket lättare konversera med sina systrar på det här viset. Mindre energikrävande.

Sen frågar hon

HAr du med dig din dator till toaletten?

Nej, svarar jag

Och då hör jag henne fnittra och säga till den andra systrn

Hihi, hon sägr at hon inte har den med sig datorn

och då svarar hon

vadå, tror du att det är luften som skriver eller? det är klart att  hon har med sig sin datorn till toan

Och då skriver hon samma mening till mig på msn

Sina säger:

har du din data med dig in till toaletten

Zαlgα säger:

nej

Sina säger:

jo!!!!

Zαlgα säger:

nehe

Sina säger:

e neej neej de luften som skriver inte du

Efter ett tag blir det tyst.. hon börjar bli osöker på riktigt.

Till slut vågar hon fram och skriker
Zäääälg?
Ja?
Hihi det var inget!!
Eller jo! HAr du något på dina knän?
Va?..nej?

Den andra syrran märker hur rädd hon blir och frågar henne
ser du hennes datorn nånstans i hennes rum?

Jag ska ut nu. Och jag slår vad om att hon reagerar genom att säga
OMEH! När hon ser mig med datorn i handen å så kommer hon att prata om det som om det verkligen inte var jag som satt och chatta med henne.

Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0