Sjung om stundentens lyckliga dar!

Hej hallå!

Nu är Zalga på stället hon fortfarande kallar hemma, hos päronen och sytsrarna i Södertälje.
Vägen var grymt jobbig, bussen var överfull så förhoppningen om att få dubbelsits försvann rätt så fort...
Denna gång hade jag dock tur då kvinnan jag satt hos inte luktade illa så som kvinnan jag åkte nattbussen sist med gjorde, och dessutom så hoppa denne av i norrköping så en dubbelsitts fick jag de två sista timmarna!
Självklart var det just då solen kom upp (redan vid fyra tiden) så någon sömn fick man inte.

Lite ont i nacken, axlarna, armarna, svanken och benen. Men vad gör det när man är hemma på en sådan toppen dag?
Väckte syrran direkt då hon försovit sig till sin student, la mig på soffan och sov i någon halvtimma innan det blev hennes tur att väcka mig, dags å köra henne till champagnefrukosten.

Kom hem och la mig för att sova i ytterliggare två timmar. Dumt att jag la mig på skinnsoffan, något svettigt blev det!
Mamma lagar en massa mat och pappa pyntar huset fullt med gult å blått. Snart gäller det!

Hon är så fin, systern min. Vit klänning med blommor på, skriker Fabbe om den. Dessutom liknar den min studentklänning något!

Kom hem å hitta mina anställningsbevis´papper från Scania. Nu gäller det!

Jaa, vi hörs nog inte av förrns imorgon. Det blir full rulle idag och senare på kvällen... hur ska jag orka gå upp till läkarn imorgon, halv åtta?

Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄSTASTE BÄSTA!

2008-05-30 @ 17:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0