Hemlängtan och den största anledningen till den

Jag kom tillbaks till Jönköping, efter en lång helg i Södertälje, i förrigår. Veckan innan spenderade jag helal sex dagar där. Så jag har varit hemma en hel del på sistone. Och det har gjort att jag redan idag, endast två dagar senare, har en sjuk hemlängtan!!

Jag gillar Jönköping och jag trivs här, det gör jag. Men fan, har man hela familjen i Södertälje så blir det en annan sak. I Södertälje är du aldrig ensam (trots att jag har kompisar här med, tro det eller ej ;p) vilken dag som helst och i princip vilken tidpunkt på dagen som helst kan du bara få för dig att åka hem till någon. Jag har morbröder, mostrar och en fabror och en härlig drös med kusiner som jag kan åka och besöka när som helst.
Det är det jag saknar här.
Här är man inte sån som går runt och besöker varandra under vardagarna. Inte fan undra på att halva befolkningen är så deprimerad under mörker-årstiderna? På sommaren är man mer öppen och bjuder hem folk på grillning och andra fester. Men det är inte alls vanligt under vintern.
Så är det inte hemma.
Vi åker runt till varandra och umgås och det göör så oehört mycket för människan, att träffa andra istället för att sitta hemma i mörkret.

Så, mer hembesök åt folket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0