sjuttioprocentmörkchoklad

        

God kväll kära barn..
Idag har jag inte gjort så mycket, eller...åtminstone inte under dagen.
Det hela började med att Nicole kom hem från skolan och jag lagade middag åt oss. Efter middagen så diskade jag och sen hoppa jag in i nya kläder och försvann ut i höstvädret.
Promenerade upp till Gabriella som bor på ett BERG. Alltså, i Södertälje bor jag på en liten kulle om man jämför med deras uppförsbackar!
I början på promenaden så frös jag ihjäl, trots linne, tshirt, cardigan och skinnjacka - hösten är här!! Men när jag väl kom fram så var jag nästan svettig!

Jag, Gabriella, hennes mamma och hennes kusins fru (som också är Ilhams kusin, alltså frugan...så ilham och gabriella är ingifta släktingar - världen är liten!) vi spelade spel (oglan a.k.a elvan) som vi förlorade, sen så åt vi frukt och drack té och sen tvinga dom mig att äta fastän jag inte var hungrig och så fick jag douwge! (Youghurt med vatten och salt!)
Jag fick åka bil påväg hem och det var väl tur det, för det regnade. Fast när man väl sitter i bilen så vill man ju ut i regnet, för det regnade sådär fiint.

Haha..en rolig grej som hände i bilen. Ilhams kusin är lite galen, men sådär..roligt galen. Jo, jag har skrivit om henne innan.
Hon började spela en låt som hon antydde skulle vara en favorit hos mig, enbart för att sångaren är assyrier. Men sen visade sig att hon kunde varenda ord och punkt i hela låten och erkände att det var Ilhams pappa som lärt dem den här ASSYRISKA låten.
Men det är fortfarande inte det roliga, utan när jag var framme så tvinga hon mig kvar i bilen för att få höra en RIKTIG SYRIANSK KÄRLEKSLÅT.
Hon översatte orden till mig som om jag själv inte skulle förstå (men vissa var faktiskt svåra då låten är riktigt gammal)
Haha, vet ni vad sångaren sjöng?
Till en början var det typ, mitt hjärta skriker efter att få sig dig, din skönhet.
Min skönheten valde en annan man och sångaren önskade att hon inte skulle få någon ro i hennes grav och en massa hemskheter.
Lite roligt.


Jag sitter och äter lite mörkchoklad. Det var längesen jag åt det, hade nästan glömt bort hur gott det var.
Nicole är hos någon kompis och jag börjar tycka att det är tråkigt här så jag hoppas att hon kommer snart för annars tar jag och lägger mig. Faktiskt.

Idsala ringde mig idag och sa att hon och Ilham kommer till mig den tredje!!! TJOHO!!
Min syster skulle ha kommit i helgen.
Sibar också.
Det blir oftast så. Att man säger att man kommer men inte gör det ändå.
Men alla har vi väl vårt liv att sköta.
Ibland förstår jag dem, men oftast inte.
Haha.

Oj. nu har jag bytt rum...nu sitter jag i sovrummet på min luftsängmadrass. Mysigt.

Gonatt!!

Ps: Idag vid åtta tiden kollade ut från Gabriellas kökfönster och såg hur MÖRKT det vart. Och så tänkte jag på min första skoldag denna höst, vi satt i skolan till 8 och jag promenerade glatt (fast med mkt skavsår) hem i ljuset - inte ens halvmörkt. Utan ljuuuhuuust.
NOOOOOOOOOOO

Kommentarer
Postat av: fab

Men ge mig mer skuldkänslor än vad jag har!

2008-09-11 @ 22:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0