en frisk fläkt på hemköp!!

Haha
Jag måste få berätta om en som jobbar på Hemköp här nedanför.
Hon är hur trevlig som helst!
Första gången jag träffa på henne var när jag Nicole och Kim skulle handla middag.
Hon var väldigt pratglad, men var också lite sådär...nervös?
Efter att ha tipsa oss hur vi lättast kunde betala (vilket då inte var det lättaste valet, vi hade redan löst det där) så frågar Nicole om hon kan få växla en hundring?
- Till mindre då eller?
- Ja, precis.
Ingen annan märkte vad hon hade sagt så jag fråga
- Kan man växla få växla en hundring till mer då?
Hehe.

Igår sprang jag ner till hemköp för att köpa lite naturgodis (som inte är så gott längre...) en jacky chokladpudding och en tidning.
Jag har aldrig valt en tidning så fort! Jag orkade inte stå och välja så jag tog två stycken.
Jag har inte ens hunnit vända mig mot kassan innan jag hör henne
- Hehe så du valde dig en tidning ändå?

Alltså, nu måste ni tänka såhär.
Hur ofta händer det att någon som jobbar på ett sådant ställe pratar mer än det vanliga? (Hej, var det bra så? ditt kort har chip/vänd kortet. Kvitto?)
Vi har till och med undersökt det här i skolan och då fick just min grupp vara den som skulle börja prata med kassabiträdet, för att bryta den typiska vardagsmönstret liksom.
Jag tycker att hon på Hemköp är hur trevlig som helst! Mer sånt.
Tycker att det är hur härligt som helst att hon bryter de normer vi har ett exempelvis att inte prata för mycket med en främling, för då är man lite kocko.
Och självklart, att inte sitta vid någon person på bussen...helst så långt ifrån de andra. Och allra helst ska du placera en väska i sätet brevid för att markera.

Efter att hon började prata med mig sådär, helst plötsligt så blev jag först lite ställd. Men vf? Jag fortsatte att prata med henne.
Och sen att hon börja dansa till min mobilsignal när det började ringa är kanske en helt annan femma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0