FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS! FLASHING NEWS!

Sitter och mummsar i mig en chokladkaka som jag fick med mig av moster. Hade glömt bort att jag hade en hel burk med kakor i frysen, mmmmums!

Jag tänkte dela med mig av mina stora nyheter angående flytten till Northampton, England,
Jag fick ett samtal från skolan, de som har hand om detta om att de ANTAGIT  att jag är en pedagog-student och därför inte lagt märke till att jag "råkat" söka till höstterminen (pedagogerna kan endast söka på hösten).
- Jaha? Men kan man inte kolla om jag kommer in på mina andra uni som jag har sökt då?
- Tyvärr så går det inte..
- Nehe...aja..det var väl inte meningen helt enkelt. Men jag kan väl söka i augusti, omgång tre?
- Nej, de söker 1:a och 2:a kan inte söka igen, varje sig man kommit in eller inte.

å bla bla bla så höll det på. Hon föreslog att jag skulle ta en ytterliggare termin utöööver det extra året som jag ska läsa.
Eh nej tack. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska resa iväg och börjar hellre jobba - trots marknaden!

Men då jag satt och pluggade så  funderade jag lite hur jag egentligen kan vara så dum och söka ett universitet där det tydligt står att det bara går att söka på hösten? För det var det hon sa i telefonen "det står tydligt att det bara går att söka på hösten".Det är väldigt ovanligt även för mig!
Jag loggar in och ser att det faktiskt finns en sökbar vårtermin! Vf??
Jag ringer upp och säger detta till henne.
SJÄLVKLART. Sjäälvklart så var inte problemet hos mig utan det var de som, som sagt ANTAGIT att jag är pedagog (TROTS min KV-mailadress som är för MKVare) så nu har jag accepterat.
Så, om inget kommer ivägen så bor jag i England nästa år!!!


WOHO. Har varit i landet två gånger innan och älskar verkligen det. Jag kunde knappt koncetrera mig på att plugga igår, allra minst då jag satt i kyrkan och lyssna på HELA gudtjänsten i 2½timmar.
Just det tentan. SKÖNT att den är över. Nu har jag två dagar på mig att njuuta av påsken och ledighet. På måndag är det fullfart igen!

Ska allldeles strax möta Samora och Marija för en fika ute i solen innan vi åker till Råslätt för att måla ägg och påskmysa.

Hoppas att ni som firar påsk får en ypperligt fin påsk, ät många ägg och godis och bla bla bla. Ni andra: hoppas att ni får en klockren helg! PUSS

Ps: inget kan stoppa mig när jag rullar fram och klättrar upp!


As I go right, you stay left.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad Påsk och Grattis !!!





Duktigt gjort! :-)

2009-04-19 @ 16:06:18
URL: http://javcarbaloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0