090824

Godmorgon!!

Det blev visst inte så mycket äventyr idag. I alla fall inte det jag planerat med mina två mostrar, Idsala och Fabbe. Men det gör inget, för solen lyser!

Idsala tror att jag och Fabbe just nu håller på att klä på oss och så, haha om hon bara visste! Nu lyssnar jag på Coldplays faaaaantastiska stämma. De är helt jävla störda, det är helt SJUUUUUUUUUUKT hur man kan vara så jäävla bra. Helt. Helt, heeeeeeeeelt stööört.
Get the point? Jag kan fortsätta resten av dagen.
Men det känns som att jag inte vill berätta om konserten nu.
Istället vill jag berätta om en riktigt rolig händelse som hände i fredagsnatt.

Jag och Idsala hade tagit en annan väg hem från stan, så vi kom gåendes längst den stora gatan på vårt område. Vårt område är ett sånt lugnt område med bara gamlingar och barnfamiljer som lägger sig vid 20.00, typ. Ja, om man inte räknar med idiotkillarna som bor i huset mittemot. I ALLA FALL.
Jag och hon promenerar och pratar då en kille hoppar ut från (det verkade vara från buskarna, men) en gård, ja alltså från en villas bakgård eller något.
Han säger något, ganska högt. Och jag och Idsala dör av skräck. Vi fortsätter att gå och försöker att undvika killen, som nu börjar gå över gatan mot oss.

- Men vafaan...jag ville ju bara fråga er någoot!
Han verkade uppriktigt ledsen och inte så full, så vi stannade och frågade vad det var.
Vi minns inte exakt hela diskussionen, men nånstans och nångång nämnde han Michael Jackson och något om hans död.
Och eftersom jag och Idsala är hängivna fans av Bröderna Farzad och Ramin, som bloggar. Ramin har en gång skrivit något om att man ska leka som att man inte vet om att MJ har dött framför främlingar hahaha så vi testade på det!!

- Alltså...du har haft en tuff kväll va? Michael Jackson lever, vad snackar du om?
- Haha lägg av, han är död!
Vi ger honom dumförklarandeblickar
- haha, asså..lägg av! Han lever!
- Det gör han inte! Han dog för....aah...ja,...eh för
- ja, exakt han lever. Nej men seriöst, lägg av. Det är inte fint att skämta om döden sådär
-....men...
- Nej, på riktigt. Lägg av. Vi ska på hans konsert nästa vecka i london och allt
- ...eeh...aaa...alltså, nu börjar det att bli lite rörigt i huvudet. Ni har nog rätt!

HAHAHAHHAHAHHAHAHA
Mycket härligt, mycket härligt!

Världens sötaste Ilham både skjutsade oss och hämtade oss från Stadion, trots trafiken. Vi stog på strandvägen i kanske en halvtimma. Men ja, sen åkte vi förbi Hammarby sjöstad och sen åkte vi förbi Fabbe och så kom vi hem. Ingen ville på 550!
Igår vaknade jag ganska så tidigt. Käka frukost och bara softa. Sen kom moster + man. Moster + famlilj och åt här. Sen kollade vi på en förlovningsfest som vissa hade varit på. Sen softade vi bara.
Senare på kvällen psykade idsala fram en förskylning och vi gick ut för att promenera. Vi gck förbi Ilham och sen upp till blombackaskola och hängde där. Mycket mysigt.

Imorse vaknade jag av min ääääälskade syster som sprang in på mitt rum miljoner gånger. Gick upp och bryggde kaffe. Kom på att Fabbe är hemma. Hon vaknar och springer ut till vardagsrummet och ser att fisken OxH har dött :-(
Det är pappa som mördar dem. Det är mer eller mindre bevisat nu!
Jag fick plocka upp lakritsfisken och spola ner den. Stackars citronen som låg i en snäcka och var jätterädd. Helt ensam!
Och stackars den som inte ens blivit namngiven!!
Corazon fisken begick självmord. Ouäh! Han skar sig i halsen mot snäckan. Dom hittade honom liggandes där, fortfarande på snäckan. Fett synd.

Anyway. Nu måste jag röra på mig!Puss

Kommentarer
Postat av: elisha

asså hallå, du förstår väl att det är FISKAR du snackar om ?! dom dör vare sig du vill eller inte. haha och jag hoppas på att du va ironisk om att corazon begick självmord?:S

2009-08-24 @ 21:59:48
Postat av: elisha

asså hallå, du förstår väl att det är FISKAR du snackar om ?! dom dör vare sig du vill eller inte. haha och jag hoppas på att du va ironisk om att corazon begick självmord?:S

2009-08-24 @ 22:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0