Coldplays konsert, Stockholm Stadion 22/8

Jag vaknade på lördagen, helt lycklig, kvällen innan var bra och dagen som jag hade längtat till i nästan ett helt år, var ääntligen kommen!

Gick mest runt och sjöng och hade det bra därhemma. Trots att vi städade, så städade jag med deras musik pumpandes i rummet och med mig skuttandes i rummet. Typ. Solen sken och saker och ting var ju bara bra! Pappa och mamma var i köket och gjorde pizza till oss.

Idsala däremot, hon hade vaknat med ett munsår och med regn över huvudet. Först förpestade hon min dag och jag vill bara springa ut, in till deras hus med en pinne i handen och gå in till henne och banka den på hennes huvud. HALLÅ!? COLDPLAY?!

Jag åt i alla fall. Min morbror ringer mig och vill ha hjälp med photoshop och illustrator så jag springer upp till honom, skitstressad. Hans fru vill att jag ska ta fram en lista som jag berättat om på aftonbladet så jag gör det också lite fort. Hennes mamma och syster är där så jag hälsar på dem och kallpratar. Min andra morbror, som jag knappt träffat på hela sommaren kom också dit. Så det var bara att stress-prata sig igenom allt och springa hemåt.
Utanför porten smsar ilham mig och säger att jag ska gå ner. Ja, till porten där jag redan var alltså.
Enda saken är att jag var helt osminkad och ofixad i håret. MIn väska helt opackad och någon släkting från Tyskland som var hemma hos oss, som jag också skulle hälsa på så snällt så.
Jag darrade medans jag sminkade mig och håret fixade jag i bilen. Så stressad var jag. Men Ilham väntade snällt ändå.

Vi blev avsläppta vid hötorget och tog tuben in till stadion. När vi åkte sa Idsala att de bara gått sju minuter sen insläppet. När kommer dit så är det kö til ståplatserna, längst heela långsidan på stadion. Vi sket it och gick för att käka istället.
Eller, Idsala åt sin sushi och jag kollde på. Hon tvingade mig att smaka och jag visste inte att det var möjligt, men det var äckligare än första gången!!

När hon ätit klart så gick vi in, då var det ingen kö allts, hur skönt som helst! Vi köpte en varsin öl och gick och satte oss på marken och bara softilerade i solen. Vädret var ju helt klockrent! Och idsala blev på bättre humör så fort hon såg mig i bilen, självklart ;-)

Vi står ganska så nära scenen, för att vara stadion, men på höger sida. Förbandet börjar och vi blir riktigt impade! Och sångare var en riktig snygging, så det var ju ett stort plus haha
Efter ett bra tag och efter många svordomar till folk som trängde sig, och en gubbe som ställer sig med sin date, som hade Marlena från våra bästa år - ögon och hans armbåge rakt in i mig och hans kala huvud två mm från min näsa. Alltså åååh. Sånt är inte bra för mitt temprament!
Men till slut drar han, istället kommer fyra killar vars axlar slutar exaaakt där mina ögon börjar. Och allt jag tänkte på vad jag gjort för elakt för att förtjäna det här?

Men så började det!!!!!!!!!!!!!!!!! Och jag dog!!!!!!!!!!!!!! Jag fick iofs inte se Chris Martin live (alltså, med mina ögon inte genom skärmen) förrns tredje låten - så långa var dem!!
MEn allt var så braaaaaaaa!!! Han sa att om man det fanns ett vm för bästa publik så skulle vi vara usain bolt! Och så var han bara...så...så...BRAAAAAAAAAAa. Jag blr knäpp! Bandet! Trummisen! Trummisen sjöng. Och, nej alltså nej.
Jag har laddat upp ett klipp då han sjunger på scenen i mitten, riktigt nära oss, på facebook. Kolla in den!!

Det var så kul för att jag stog på tå typ hela tiden. Och när han sprang ut på den scenen i mitten så kunde jag äntligen få se honom i mer än 2-3 sekunder. Vet ni var Idsala gör? Hon som setthonom exakt hela tiden? Hon kunde inte se honom på den scenen så hon lägger sina händer på mina axlar för att själv kunna stå på tå!!!!!!!!!! Alltså, människa!!!
Å han var så glaad. Han låg på scenen i extas över hur vi sjööng. Man ser hur han och gittaristen (tror jag att det var) kollar på varandra och skrattar för att vi sjöng med så braa. Och vågen med alla mobilerna! Måste ha sett riktigt häftigt ut för dem som satt ner! 42 var helt klart toppfavoriten. Det var inte många som hade lyssnat på den så just då, den låten, så fick man känslan av att spelningen var i en liten liten mysig bar nånstans. Så intimt kändes det.
Helt jävla stöt egentligen, att man kan få den känslan bland 33 000 andra.
Lätt att jag drar nästa år också! De ska tydligen släppa ett album till jul. Och vi fick med oss en skiva. Så typiskt dem att ge tillbaks till fansen.
Å de hade världens finaste konfettin! Fjärilar i alla möjliga färger!!!!!!! Förstår ni hur fint det var då?!
Ni kan se fjärilarna i deras Strawberry Swing videon. OUÄH! Vill tillbaks!!

I ♥ Coldplay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0