Rubrik:

God morgon,

ska försöka summera de senaste dagarna nu.
Vi åkte ju ner till Jönköping onsdagmorgon och gick sedan till skolan runt tretiden och ordnade med anteckningarna inför oppeneringen. Efter det kom jag och såg att Nicki låg och sov så jag fick gå ner och handla ensam, hemköp är by the way SÄMSTA stället. Det är typ dyrast i stan men ändå är hälften av varorna antingen slut eller ofräscha och så står det tomma kartonger överallt. HALLÅ! SERVICE TACK.

Fixade maten medans jag fick stå och lyssna på Queens utskällningar om att jag är en elak människa som tänkt lämna stan dagen efter, hur jag inte förstår hur de som är kvar känner sig. Sen räddade jag nog inte min situation med det här citatet:

"Vet ni vad jag har kommit på? Folk som födds in i den här staden eller får sina vägar att gå igenom den här staden, ja alla som "tvingas" bo här, det är ett rent och plågsamt straff från Gud."

Jag gillar inte den staden, om det inte är klart sen innan?

Vi åt lasagnen vid elva på kvällen så man fick sova med lite magont haha
Den blev god men inte så god som vanligt, hade inte tillräckligt med oregano och timjan. Men det ska bli skönt att slippa laga lasagne på ett tag nu. Min favoriträtt kommer att för alltid påminna mig om jkpg. Min favoriträtt är dessutom inte min favoriträtt längre.

Dagen efter sågs vi i skolan vid åtta och började oppeneringen. Vi höll på enda in till eftermiddagen och precis efter lunch, när jag var påväg in till klassrummet så ringde de från Mexikanska ambassaden. Skitkul!
Nu har jag bokat en tid att gå upp dit för fingeravtryck, klistermärke i  passet och svara på lite udda frågor.

När jag kom hem så var jag ensam så jag började packa och damma av lite och så. Låg och frös ihjääääl hela kvällen. Mina fingrar var helt blåa. Vid elva tiden så berättade Queen att Nicole, klara och natta fastnat i gbg och kommer inte tillbaks förrns två så hon satt uppe och väntade på dem så att hon kunde skjutsa hem dem. Så jag sa åt henne att komma till mig istället.
Efter ett tag var hon här och vi käka lasagne, ännu en gång för sent på kvällen och så satt vi under fläkten och prata om massa tonårsminnen haha
Hon hade med sig två bamsemuffins i choklad så precis då tänkt att hugga i så ringer dem och säger att de är framme. Vi går ner och möter dem. Vi dansar mittt på gatan, Nicole ramlar i snön, vi skrattar, vi stannar bilen mitt i jkpgs JÄTTEFINA bro för att ta kort på Nickis affish på väggen. Sen satt vi och sjöng hela vägen till andra sidan i jkpg för att släppa av natta och åkte hem för att fika och äta ännu lite mer. Helt normalt 3 på natten men tidig uppgång dagen efter!

Gick upp tidigt i fredags och tralla till vårdcentralen där jag, efter en trögstartad sköterska, fick mitt vaccin, av en mindre trög sköterska. Efter det gick jag hem och packa lite mer, gick med kontrakten  till min hyresvärd som var väldigt pratglad och höll mig kvar i omkring en halvtimma. Påväg ut ringer en jättestressad Queen som kollar så att jag inte åkt och att jag ska möta henne i juneporten. Då fick jag min första julklapp! Så söta de där är. Vi kramades lite till (trodde jag hade tagit kramrekord kvällen innan när jag till slut knuffa ut henne från lägenhet "är det så man gör med sina gäster?!" "vad är det du inte fattar? Jag hatar att säga hej då!" då fick jag en till kram...haha)

Sen kom Lollo och hjälpte mig med mina väskor ner och vi Å K T E   I V  Ä G!!!!!!!!!!!!!!
Alltså, jag tänkte inte ens på det. JAg tänkte inte ens; nu har jag flyttat. Sista minuten i stan. Ingenitng. Min lycka hade inga gränser.
Det värsta är ändå alla i klassen som skriver sina kommentarer på fb om hur mycket de kommer att sakna allt här. Nej tack!
Visst, jag kommer att sakna en del. Men inte många alls, känner inte dem. Det är ändå inte min riktiga klass. Dessutom är det för många omogna personer i den klassen som ger mig kväljningar.

Men resan hem gick jättesmidigt. Först satt Bowie brevid min i sin låda (katten) och jamade för att han var så sur, typ konstant. Vi hoppade av i gränna och åt lite biff och skratta en del åt många saker.
Sen åkte vi iväg på riktigt. Jag varnade innan att jag skulle hamna i matkoma pga maten och kanske lite pga att jag la mig så sent igår och gick upp så tidigt? Bara kanske. Slummrade in precis innan vi kom fram till linköping och vakna upp igen då vi skulle passera norrköping.

Alltså, ni skulle ha sett vädret! Ju närmre 08landet vi kom desto finare! (självklaaart)
Mer snö, finare och tjockare snö. Och så strålande sol på det! En strålande sol som var påväg ner dessutom, alltså en alldeles orangesådan!
Till slut förstog katten att den skulle få sitta i den där lådan och då började han att busa med mig. Han drog ut tassen och peta på mig så att jag skulle kittla huvudet på honom. Till slut somnade han.

lollo blev uttråkad och frågade om jag inte kunde underhålla henne lite så vi börja att driva med bobby och hans mamma igen.
Uttan trussan, utan behåå haha
Och precis då ringer pappa och frgar när vi är framme, jag meddelar att vi precis placerat Trosa och vi alla tre skriker ut i skratt hahahahahah

Jag blev avsläppt i min port efter att fått höra det vanliga jag får höra av folk som aldrig varit i Södertälje "men det är ju fint här! Men slummen dyker väl upp ju närmre ditt hus vi kommer va? OJ! Men det här området var ju riktigt fint. Å titta det huset!"
Södertälje ÄR fint!

Halva min familj kom för att möta upp mig därnere och pappa envisa om att gå och tacka dem personligen och tvinga upp dem på middag eller fika eller vad de nu ville ha. Jo tack, jag kände tonårs-zalga igen som skämdes.

Haha här hemma var det riktigt kul! Sina kan få sina fnatt och få mig att skratta ihjääl åt hennes humor. Jag hon, Elisha och pappa satte oss och käka tillsammans. Sen packadejag upp mina kläder och fick skuldkänslor för att jag under en veckas tid fyllt hela badrummet med kläder som mamma behövt tvätta.
Jag hoppade in i duschen och klev upp och knäckte min första öl och väntade in syster.
Syster hade mig sig kusin och massa, massa fika. Så det var bara att hugga i.
Chokladmousse-tårta med smak ab mango, morotskaka, brownie, LUSSEKATT och sånt. Gott var det i all aflal.

Sen drack vi lite mer öl och åkte sen ner på stan för att softilera på saint. Det var lite störiga, men ändå trevliga killar bakom oss som vi skratta åt (eller, med iofs) men efter ett tag så tröttna vi så drog vi till FEMFEMNOLL. Alltås, fritidshem ja tack! Det var skumt dock att behöva sitta där och frysa istället för att vara jättevarm.
Men jag fick i alla fall äntligen träffa Frans och blev jätteglad :D
Träffa lite annat folk som jag inte sett  på ett tag. Vid ett blev jag så jävla hungrig så att jag höll på att trilla av stolen så vi drog för att käka på kebabhouse. Mycket gott, mycket gott.

"heej hej.."

Hahaha

Herregud, jag har inte kommi tfram till lördagen ännu.
Lördag, väcktes av samtliga familjemedlmmar som sa att Sibar var påväg till oss för frukost. Var illa tvungen att gå upp och äta med henne (jag älskade det). Sen lämnade hon oss och jag och sina gjorde oss i ordning för att gå ner på stan för att kolla på Idolerna. "sina" ville faktiskt se dem!

Pappa och Fabbe kom för att plocka upp oss. Jag misstänker att de var och köpte min julklapp. hihi
Vi kom hem till mamma och mostrar som börjat på nyårsmaten men pausade lite för lunch. Jag tror jag åt den oljigaste maten i hela mitt liv, i alla fall om man räknar med att denna mat INTE ska avara oljig. Det kändes som att jag var tillbaks i Spanien all over again. Man hade läppglans på läpparna.

Sen var det bara att sätta igång och fixa kubbe. Vi skratade lite åt hur fula mina blev till en början, men vafan! Skitsvårt att fixa dem.
Jag och Fabbe smet ut lite tidigare och kollade på This is it på datorn, men den var faktiskt tråkig. Är jag den enda som kan erkänna det? Jag satt och pratade och pratade, kollar på Fabbe för att kolla varför honinte svarade. Nääe, då låg hon där och SOV!
Haha

Vi stängde av och kollade på Iron man istället. BÄSTASTE!! Jag blev lika psykad som då jag såg den på bio för längesen. Jag trodde jag hade såna grejer under mina fötter och på händer och trodde att jag kunde flyga. Och till det här, SAW:s melodimotiv. Bra kombo! Haha

Vid elva åkte vi för att möta upp Sibar och hennes anställd och åkte till Hovsjö där vi vi släppte av henne och så åkte vi hem till oss där vi satt och hade det lite mysigt.
När Sibar gått så hoppade jag in i duschen för att fösöka få bort matlukten. Det går aldrig bort.
För när pappa kom in i mitt sovrum dagen efter på morgonen och sett att jag vaknat så blev han lite skadeglad och sa:

det luktar matlagning i ditt rum.

Surt!!!! Hade fönstret öppet resten av dagen.
Igår alltså. Just det. Mormor och morfar åkte med pappa och systrar från kyrkan hit för fika. Morbror kom upp han också för att äta frukost så jag ochhan åt tillsammans. Han berättade om sitt nya uppdrag med försvars makten och jag blev lite rädd. Men fyfan så häftigt! Snacka om att sno mitt thunder innan mexicoresan! Jag ska ta ett allvarligt snack med honom! haha

Jag skulle ljuga om jag sa att jag åt vanlig frukost. Ingen wienerbrödsfrukost. Men jag kan ljuga lite och säga att det var vanlig frukost utan efterrätt...

Efter det åkte jag och pappa för att hämta Fabbe från badet och åkte ner för att handla mammas julklapp. Män alltså, han fick panik efter två butiker.

- Men ring din moster om hon ändå är på stan, hon kan hjälpa oss!

När vi stog i espirit och dekollade storlekar på kavajgrejorna så stog jag och pratade med en gammal klasskompis istället. Så jag slapp den huvudvärken. Pappa och fabbe åkte hem efter det och jag gick runt med moster och Sibar och handla deras julklappar. Jag har ännu inte börjat med julklapparna, bra va? Har iofs många som mamma och pappa köpt redan. Men ändå

Efter det åkte vi för att hämta bambi och jag och sibar gick till Idsala där vi proppade i oss typ två stora portioner (var) med korvstroganoff. Så mmm-mmm-mm gott!!
När maten låg i magen och hela vägen upp till halsen så åkte vi förbi Ilham och sen ner till Bacino där vi fika. Och jag fick det bekräftat varför A. Lago varit så svårsmält för mig, han är från jkpg. Det är något i deras blod, i tell you.

Vad gjorde vi sen? ÅÅÅH Just det! Vi åkte till favoriten ICAMAXI och handla ost, godis, chips, pepparkakor och såna grejor och åkte sen till Idsala för att spela poker.
När jag kom in i vardagsrummet och såg äväskan så reagera jag lite:

Jaha, vi skojade inte när vi sa att vi skulle spela poker?

Jag behöver inte tillägga att jag vann till slut va? Ett par tusen fejkpengar rikare så gick vi hem. Mycket mer mätta av godis å allt det där.

Innan vi la oss så slog jag och Fabbe ett vad som ska hålla sig i till nyår. Heja på oss!

Nu verkar det som att vi ska sola, jag och sibar. Sen ska vi handla hårfärg. Oj fan, jag kom precis på att jag måste hinna klippa mig innan jul. EEh, det är nog gansak så fullt va? Vi får se idag hur vi gör..

Ok. Nu har jag ätnligen slösat en timma av mitt liv åt att uppdatera. Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0