God jul

Hallå där!

Hoppas att alla haft en superfin julafton och att juldagen varit och blir minst lika bra :-)

Dagen innan julafton så var det storstädning hela förmiddagen. Vid två - halv tre tiden hade jag redan hunnit springa ner på stan för att möta Fransi. Vi lunchade, det första vi gjorde och sen fick vi sällskap av hans storebror. Efter det så handlade frans sina sista julklappar, och jag gjorde detsamma (en liite för stor tavla) och sen fick jag sljuts hem av dem. Jag började att slå in alla julklappar och upptäcker att jag tappar bort ett presentkort på 800 kr, då blev jag jätteglad!!

jag gick ut och pulkade med min syster sen åkte vi två med pappa till ixa maxi och handla massa julgodis.

Julafton.
Morgonen var mycket skum, hade ingen julkänsla överhuvudtaget. Men sen börja Kalle Anka och efter det så åt vi all mat (som inte ens fick plats på bordet, jag är bäst på att handla...och äta iofs, mat!) och jäste sen.
Vi delade ut julklapparna, det är första gången vi gör det på det här sättet i år faktiskt.
Sen fick vi gissa vad som fanns i klapparna. Men eftersom jag bara fick en klapp, och eftersom min pappa är lite trög så avslöjade han min julklapp. Haha
Men jag visste att det var en digitalkamera och det bara är min syster som är en grym skådespelerska som kan säga att hon absolut inte har köpt en kamera till mig.
Det jag inte visste fanns i min, specialgjorda presentlåda, var en summa pengar som bidrag till mexico och en mp3 som var sjukt snygg!
Så jag blev en gladis gladis! Jag fick den nya samsung med två skärmar och touch screen.
Lite skoj att det var tio åringen som upptäckte att den lilla extra plastbiten i lådan var pennan till skärmen...

Jag köpte en megatavla som är sjuuukt het till min syster. Jag gömde den bakom mammas och pappas gardiner i deras rum. Gav henne en lapp där det stog, att innan hon får sin julklapp så måste hon tvätta händerna, i den lilla toaletten. Hon tyckte att det var konstigt men gick dit ändå. Tveka lite med att öppna dörren men gjorde det ändå.
Ser på spegeln att det finns en till lapp:

"TITTUT!
Vad snygg du är! Gå nu till mammas och pappas rum och kolla ut från fönstret.


Grrr.."

- grr?
Haha hon fattade noll. Hon öppnar dörren till sovrummet och ser en lapp på gardinerna:

"Dra bort mig från fönsret
<--  -->"

Och VIPS så fanns tavlan som hon velat ha där! Hon skrek lite.

Sen åt vi massa godis, bellerinas, choklad och ännu lite mer godis. Sen blev det dags för rönninge besök där en stor del av släkten väntade. Eller, inte så stor...men det verkar ju som det.
Tomten kom ganska fort till barnen. Och Sibar höll på att böla HAHAHAHA
Jag fick mer julklappar där! Ett kuvert av morbror med bidrag till en dykkurs i mexico :-) Och en epilator av Sibar, eftersom min sen förra året är SÄMST.
Resten av kvällen bestog av att äta massa ost, massa bakelser från alla kafeterior, chokladfondue, baklawa, karameller och annan godis. Mätta? Ehh?!

Efter det åkte vi till fabrorr. Det var skönt att få köra bil så länge och så fort igen! hihi
Där fick jag ännu lite mer pengar haha
Jag blev alldeles matt.
Men jag lekte lite med mina kusiner i hovsjö-style. De lärde mig hard life grejer! (Jag är 16 år äldre än dem..)
När vi kom hem så sprang jag fabbe och elisha över till idsala för att utbyta julklappar.
Fick en finfin julklapp av henne också!

Sen var det bara hem för att duscha och hoppa in i säng.
Vid två la jag mig och vid 10 väcktes jag brutalt för att äta frukost med resten.
Gillar juldagen-frukosten! För då får vi äta av alla julkakor som mamma bakat under senare hösten. Gott!

Nu har vi prooppaat i oss ännu lite mer julmat, suryoyo mat nu dock! Svensk igår, suryoyo idag!
Ska ta och sminka mig lite nu och åka runt med systrar och pappa för att önska släkten god jul och för att, självklart få en jävla massa julgodis!!

Senare finns det en enda sak som gäller och det är DEN DÄR DIMMAN! Hej hej dimma, klappa på dimman!
(Nej jag har inte börjat dricka, ska övningsköra!)

Puss och ännu en gång, GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0