dan före dan

WIHO! Imorgon är det midsommar! Som jag har längtat! Trots att det inte riktigt blev som planerat, så blir det nog en toppenkväll imorgon med en massa mat, dricka, lek, bus men framförallt, skratt!

Först samlades vi hos mig, för en fika/lunch och sen åkte vi för att handla allt inför vår middag, först systemet och sen min personliga favorit, ica maxi! Det var kaos överallt, parkeringarna var fulla men vi fick ändå bäst platser på båda ställena! Alla gick runt med sina inköpslistor, men jag (och tjejerna) hade inköpslistorna i huvudet, det gäller ju att träna hjärnan!
Nu ser jag framemot att laga allt!

Efter allt handlande så åkte vi till SIbar och lämna det mesta där. Så fikade vi lite till och pratade mest skola faktiskt. Efter det släppte vi av ilham och terese och åkte till mig där typ, halva släkten väntade. Hur mysigt som helst. Vi åt middag ihop och fick kolla på morbrors bilder från hans senaste påhitt. Det finns ingen stopp på honom, och det är helt stört hur duktig han är på allt! Faktiskt! Beundratsvärt.

Efter att de hade åkt iväg allihop så hoppade jag in i duschen och sen la jag mig i mitt rum och börja leta fram en massa gamla grejer i mina miljontals lådar. Jag hitta min avslutningsbok från nian där alla kompisar och bekanta fått skriva lite olika grejer, hur kul som helst att få läsa faktiskt! Det var mest lyckoönskningar inför starten i tumba gymnasium, helt sjuuukt. Tänk vad mycket det har hänt sen dess? Hur många man lärt känna och hur allting ändå inte blev som man trott? De man var helt säker på att behålla kontakten med så har man inte det och andra som man inte alls trodde skulle känna idag så gör man det...ja, helt stört faktiskt. Känns som igår men ändå som en evighet.

Nu ska jag sluta babbla och gå och lägga mig och hoppas på att smärtan i axlarna, sen två dagar tillbaks, har gått över tills imorgon!

Glad midsommar på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0