MIDSOMMAR!

Just då jag var redo att stänga ner datorn för att försöka sova en stund så kom jag på att jag har en blogg.
Midsommar! Vilken dag och kväll och natt!

Jag, pappa och mina systrar åkte till Nicole och hämta min jacka, kom hem och vi flickor sprang upp på berget här för att plocka hem rekvisitan till midsommarkransen. Kom upp och började laga de rätterna som jag skulle stå för, tonfiskröra och hemlagad potatismos.
Jag fixa röran, tvätta potatisarna och fabbe fick faktiskt skala typ tjugo ton potatis. Jag ångra att jag bad henne göra något överhuvudtaget, det enda jag fick höra sen var "aaaaaaaj min BLÅSA på fingret"(som jag inte kunde se) och det första hon sa, efter att ha skalat en potatis: KOLLA! Jag kan laga mat!!

Sen la jag i alla fall all tonfiskröra i wrapbröd med paprika och lök och fixa deeet, krydda potatisen och smashade den och grejoor. Fixa midsommarkransarna på huk i regnet. Och sen åkte vi till kusin och åt massa massa mat. Och drack lite, lekte diverse lekar och hade det skoj.

Haha just det. Jag och fabbe var de enda som hade midsommarkransar, så typiskt :p

Idag har jag mest sovit och ätit, sen gick vi ut på en promenad. Jag Sibar Ilham och Idsala. Gick förbi ilham och hämta köttbullarna, korven och potatissalladen och förbi Idsala som gjorde en paj av lax, fetaost och spenat och kom hit för att äta det + tonfiskröran och lite annat smått och gott.
Sen fika vi. Sen dissa sibar utekvällen och jag slängde ut henne från mitt hem haha
Nu sover min syster och det smittar faktiskt, så jag ska nog ta och vila ögonen lite :-) (trots att tjejerna kommer hit om någon timma för förkrök..och jag har inte ens fixat hår, kläder eller smink! PAHAHA)

hej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0