resten av min helg

Tänkte berätta klart om min braiga helg i Södertälje, som sprang förbi i rekordfart. Jag hann göra mycket, men inte träffa alla som jag velat träffa. Inte ens min morfar som bor i huset brevid, hur dålig människa är man inte då?

I alla fall. Efter senaste inlägget så tog jag och mina systrar fram mina (A MIINA) gamla skivor med gamla, gamla bilder. Alltså, vadå inte HEJ ÖVER TRE TUSEN BILDER? Jag fotade verkligen lite varje dag och varenda människa klaga på mig, men nu är ni säkert tacksamma va? Jag är i alla tacksam! Hade glömt bort mycket. Men det funkade så trööögt så vi hann bara kolla på våra webcam-album - men tro mig, där fanns det mycket att skratta åt. Hahaha helt stört också hur fort alla växer! Framförallt mina två yngsta systrar!

Vi hann inte kolla så mycket, helt plötsligt blev det eftermiddag och vi åkte till moster i rönninge (JAG KÖRDE, med pappa självklart...)  där vi fick äta världens grill. Men jag och mina systrar är så feta så vi åt två portioner av pappas goda kycklingsallad från dagen innan. Detta resultera i endast en barnportions grillmat, besvikelse! Men vi satte oss på gungan och lekte med kaninen Stampe som inte kunde sluta stirra på mig hahaha men allra mest skrattade vi åt hans tänder HAHAHAHAHAHA

Efter att de flesta åkt iväg så stannade jag, mamma och mostrar och fikade och pratade och hade det mysigt. Sedan åkte vi hem, jag hann bara springa upp två minuter innan jag åkte till ilham där resten av de coola gänget var. Ilham har nämligen gjort om hela sitt sovrum, sjuuukt snyggt! Så vi satt där under kvällen och hade det skoj. Sibar åkte iväg först så då checkade jag läget med tjejerna och visst var det läge för en kväll med 550? Ilham blev arg för att vi inte hade frågat henne men vi fick med henne ändå haha hon lova mig även att hon skulle smaka på NÅGOT med alkohol i i alla fall, det är ett stort steg.

Vi var där hela kvällen och skakade till franciscos braiga musik. Jag är fortfarande hes! Dawit Isaak är fri för övrigt, han befann sig på 550 i lördags, vart han är nu vet jag dock inte. Men inte är han fängslad i afrika i alla fall...:-)
Hmm..annars så var kvällen mycket bra. Det var skönt att vara nykter en hel kväll, och efter i torsdags så behövdes det!

Dagen efter så bjöd jag hem tjejerna på frukost då hela familjen var i kyrkan resp. jobb och jag var ensam. Lat-idsala låg och sov så hon kom inte, svikare. Efter att ha planerat en träff på stan så ringde Samora och sa att hon skulle plocka upp mig "snart"...vi åkte inte förrns två timmar senare. Jag skulle alltså hinna äta lunch med familjen i lugn och ro, gå runt på stan OCH packa. Men det fick bli en stresslunch, stresspackning (som resultera att jag glömde det viktigaste; gympakläderna!!!) och en mysig fika med pappa, mammas moster och IDSÄÄLA och systrarna.
Sen så var det att sitta i baksätet, i mitten hela vägen tillbaks till jönköping. men smidigt gick det. när vi kom fram så tog vi äntligen den efterlängtade fikat i Johans. Å seeeen kom vi till mig och kollade på klipp från då jag var på gotland för snart två år sen å seeeeen sov jag. väldigt sent å seeeeeeen vaknade jag till skolan efter väldigt jobbiga drömmar om förseningar och hade grupparbete på förmiddan och flash lektion på eftermiddan,
efter skolan så kom jag hem å käka med samora, sen softa vi hos mig tills gabriella kom efter ännu en stund kom samoras bror å dom gick ner till den nya resturangen här nedanför. jag stanna kvar och kopiera över alla bilderna till datorn. har ännu inte kollat igenom allt men har skrattat så mkt redan, herregud. känns som om allt var igår men ändå en EEEEVIGHET sen sist.

Nicole kom hem för en stund sen och nu sitter vi med en varsin smoothie i handen. Vi måste uppdatera oss om varandras helgen och sen blir det att sova helvete!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0