sprutoor

Fyfan för den här dagen alltså.
Vi är i den absolut
segaste biten av uppsatsen och inte nog med det, man känner allas dåliga vibbar och dåliga energi i hela datasalen. Grupper är oense, folk försvinner, knäppa handledare osv osv osv.

Som tur var så har inte vi några större problem utan diskuterar det mesta. Irritation, visst. Men inget som inte går över efter ett tag.

Dessutom mår jag illa. Vet inte om det har med sömnbristen, bristen på frisk luft, stressen med uppsatsen, vaccinationerna, abonemangen, visum, utflyttningen och aaaaallt det där. Eller koffeinbristen? Inte rätt tillfälle att börja trappa ner på kaffeintaget kanske?
Sen kan det vara alla hundra samtal mellan vårdcentralen i jkpg, vårdcentralen i södertälje (som är s ä m s t) och infektionskliniken i jkpg? Och all prat om sprutor?
Blä.

De i Södertälje tycker att jag ska ta Twinrix nu, att det inte står att man måste vänta i två veckor till nästa vaccination, utan ett nytt rön säger att man kan ta allt förutom gula febern vaccinationen direkt. Jag ringer och säger det till vårdcentralen i jkpg (som jag redan bokat tid med) och då berättar hon att; visst, de har rätt. Men det är bara en rekomendation att vänta och att det inte finns någon forskning på om någon av vaccinen får sämre värkan om man tar de ihop osv.

Så nu ska jag istället snabb-vaccineras = två extra sprutor.
Fyra sprutor bara för twinrix. En för tyfoid febern och sen ska jag köpa några shots från apoteket så att jag inte sitter och skiter ut min hjärna i en toalettstol i mexico.
Så nu gäller det att hitta en privatklinik i sthlm som kan ge mig den tredje sprutan som jag behöver innan utresning.
Jubelidioti av södertälje att inte ha öppet på mellandagarna, att endast vaccinera EN dag i veckan och att sista vaccintillfället innan jul är 16 december. LYCKAT!?

Jag vet att man egentligen vaccinerar sig långt innan än vad jag gör nu, men nu är min situation lite unik i och med att jag fick reda på det så sent. Annars hade jag vaccinerat mig mot svinis långt innan.

Usch. På tal om den, jag ångrar den ju mer jag tänker på den.
Lollo skrattar åt mig när jag pratat om "chippet" i armen. Imorse kollade hon på min överarm med stora armar och kom och tog på mig och skrek att hon kan se chippet.
:-(
Jag började nästan att gråta trots att jag visste att hon drev. Jag tar det här på yttersta allvar.

Så, summa kardemumma. En spruta 9 december. En spruta 16 december. En spruta 19 december. En spruta som jaginte bokat ännu, i sthlm.
Hej kostnader! Hej nu önskningslista till jul :-(

Så nu har jag klagat av mig. Tillbaks till uppsatsjäveln.

Kommentarer
Postat av: fabbe

jääävlar!!vad kostar dom? du kan få de i julklapp hahah

2009-11-28 @ 00:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0