red, red wiiihine.

Hello!

Idag känner jag mig het uppfylld av en massa energi. Jag vet själv inte varför?!
Jag har haft en väldigt,väldigt tråkig lektion om informationssökning på olika databaser, om man nu kan kalla dem så. I alla fall, att saker kan vara så invecklade?!

Påväg ut från biblioteket, med mobilen i handen påväg å smsar Nicole så springer jag på, just Nicole. Hon berättar att hon ska träffa Klara för ett litet tjejsnack så vi går en bit tillsammans. Hon frågar om jag inte ska in och säga hej, och det kan jag väl? Det sluta med att jag satt och peppsnacka med Klara ensam och Nicole sitter å förbannar sig själv över att hon avbröt studierna för det här. Haha

Alltså, snacket vi hade idag borde ändå få mig på sämre humör. Få mig att bli ganska så pessimistisk jämtemot framtiden. Men FAN! Jag fick årets energi. Det första jag gjorde när jag kom hem var att slå på lite musik, sjunga med och diska för fullt.
(ILHAM! Svara när jag ringer juuu!)

Ska snart sätta mig och plugga lite vetenskaplig teori. Så kul! Det borde iofs ta ner till jorden igen och få tillbaks lite självmordstankar. (skoj!)

Vet ni vad jag tänkte på när jag gick till skolan "imorse"?
Såhär ska det vara i vanliga fall då man börjar en ny kurs.
Första veckan:
Analys av schemat, läraren, kurslittraturen och examinationerna.
Klaga på det man hittade att klaga på hela andra veckan.

Under hela första och andra veckan så går man mest runt och är. Man har tid att träffa vänner, fika, åka hem till hemstäderna, festa osv.
Tredje veckan börjar man kolla igenom föreläsningarnas anteckningar och få lite lite panik.
Fjärde veckan börjar alla att tentaplugga.
Femte veckan tentapluggar man samtidigt som man funderar på snabbaste sättet att gå vidare till övervåningen.

Vi började kursen och började tentaplugga på samma dag.

HEJ DÅ

(Så, nu har jag skrivit mig själv till tentaplugg-ångest-mode)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0