vatten all over the place

Fyfaaan vilken jävla otur. Hur ond kan jag egentligen vara för att få stå ut med dessa oturliga händelserna? :-P

Lektionen var kul. Sen när vi är påväg ut så slor det mgi att jag sprang till skolan i endast t-shirt (visst att det var skitvarmt då) men att jag lär frysa lite kl 7 på kvällen. Och det gjorde jag. Och taxin var extra seg. Extra kul!
När vi kommer hem möts vi av ett skinande rent hus. Jag tar av mig och kan springa barfota, BARFOTA! Möter dock en städerska som har panik och säger något på spanska med vänligaste rösten. Jag förstog ingenting. Jag såg bara att hela hallen var blöt och att hennes ögon såg ut som ett par hundögon.

Nadia är inne på mitt rum och förklarar att duschen har svämmat över och hela mitt rum är fyllt med vatten. MYSIGT! Vi torka å torka å torka. Å jag tyckte så synd om henne, ville bara krama henne eftersom hon hela tiden viskade på spanska om att jag var arg å såna grejer. Utöver det hela så kommer hon för att säga förlåt innan hon ska hem. Hon har liksom städat i sju timmar, missat sin buss och ska säga förlåt. Jag dog lite.

Efter det käkade vi middag, jag lola och jocke. Sen skrev vi vårt lilla tal. Vi skulle leka chef som håller ett motiverande tal för sina arbetare. Sen skrev jag ett arbete som jag har till consumer behavor. Sen fixa jag lite med en kurs där vi ska filma något. Å nu ska jag bara försöka hålla ögonen öppna i någon halvtimma till. Först bädda sängen igen (ena kanten är blöt, mysigt va?) och sen läsa igenom spanskan.

Men när jag lämnade städerskan innan för att möta sima för en lunch innan lektionen så försökte jag prata spanska med henne.
Hahahaha jag skrattar bara jag tänker på det. Typ yo escolar (sen såg hon att jag var påväg ut liksom) eeh victor (kroppspråk "kommer") es casa ahoura catorce, ok? Hon nicka, jag ger henne pengar och säger hej då. Nöjd till en början tills jag kommer på att jag glömde säga att hon skulle städa tredje våningen också.

Nej fan. Nu vill jag sova! Imorgon är det helvetesdagen på skolan från halv nio till sex, men på håltimman ska jag med victor in till stan för att fixa något. OCH ÄTA TACOOS!! :D

God natt

Kommentarer
Postat av: Fabbe

Ååhh neej stackars dig och städerskan! kan tänka mig att hon hade värsta ångest! Hur gick det att sova då?



Puss

2010-01-28 @ 22:51:58
URL: http://klichas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0