Halvtomt eller halvfullt?

Jag fundera på en sak imorse...
Jag är en optimist (till skillnad från min syster, som nog måste va världens mest pessimistiska människa på denna jord)
Och så känner alla till frågan; är glaset halvfullt eller halvtomt? Och alla vet vad det innebär va?
I regel ska jag då svara halvfullt, men sen så tänkte jag på det lite mer...

Jag vill gärna svara att det är halvtomt och att jag alltid strävar efter att få ut det bästa av alla situationer. Alltid sträva efter det bättre, till det bästa.
Jag har den synen på livet, jag gör det jag älskar, jag är omringat av folk jag älskar, jag har min tro, jag har mina mål - aa jag har inte så mycket att klaga på egentligen. Men! Jag kan alltid få det bättre!
Därför nöjer jag mig med ett halvtomt glas, trots att jag är en optimist. Ett halvtomt glas som jag sedan strävar efter att få fullt, hela tiden.

Har jag rätt eller har jag missat det roliga med den frågan?

Kommentarer
Postat av: fabbe

jag tycker de låter bra! Om ett glas e halvt så ere alltid halv tomt?? vad annars e resten av glaset till?

2008-07-03 @ 10:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0