mina knäppa idéer och...host host host host

Jag har en väldigt livlig fantasi, har alltid haft och hoppas att jag alltid har.
Enda sedan jag var liten så har sagor varit det lättaste som finns, att LÄSA och att skriva. Jag älskar att hitta på saker och leva mig in i min alldeles egna värld.
Jag tycker att det är lite tråkigt att jag inte hittat något att utspela, eller...liksom, leva ut fantasierna på. Min kreativitet blir väldigt hämmad om den håller sig till text, till exempel. Jag vill så gärna kunna måla, för ni ska veta vilka målningar jag gör i huvudet! Jag vill gärna lära mig spela ett instrument, för ni ska veta musiken jag har i huvudet! Jag vill gärna kunna bygga något, klippa och klistra, designa - vad som helst. För ni ska bara veta!

Det är därför jag har typ, världens konstigaste drömmar. Det är liksom där jag lever ut fantasierna och kreativiteten. Den måste ju ut.

Mina idéer då?
När det kommer till blogg så har jag faktiskt kommit på två grejer, som jag tyvärr aldrig tog tag i. För ni har en av Sveriges största tjejtidningar gjort detsamma (mååånader efter att jag själv kom på det!) och en av Sveriges kändaste kvinnor har "tagit" min andra idé.
Det ena var att låta en hund blogga. Då tänkte jag mest på Bambi, och det sa jag faktiskt till hennes matte och husse. Men ingen av oss orkade riktigt ta tag i det. Nu bloggar en hund på Veckorevyn.
Sen har jag länge velat ställa frågor, kanske en 10-12 st - likadana, till människor i min omgivning.
Det blir liksom som gästinlägg utan att de behöver skriva något själva, bara svara på mina frågor och fotas - alla ska fotas i samma pose. En pose som jag inte riktigt kommit på ännu. Men ingen pose-pose så, utan mer att alla kanske skulle peka till höger då de fotades eller så?
Nu har Carolina Gynning gjort detsamma. Samma frågor, vem som helst svarar och hon publicerar.

Det är bara dumt gjort av mig. Jag vet. Men det där med frågorna har jag inte riktigt släppt ännu!
Snart ska jag också skapa en ny blogg, en blogg som bara ska handla om mina studier och mitt liv i Holland. För det börjar ju inte den dagen jag åker, utan det är mycket arbete bakom!
Den bloggen ska jag göra lite mer "reklam" för, skriva adressen på facebook, msn o.s.v Den här är mer "privat".

Nu ska jag hosta och nysa vidare här i min säng. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0